Gissa datumet

Idag är det 15 dagar kvar till beräknat datum och jag fick en påminnelse om att jag ännu inte lagt ut någon gissningstävling. Självklart ska ni få gissa när den lilla kommer!

Som ”ledtrådar” kan nämnas att storasyster kom tio dagar efter sitt datum, och då efter igångsättning. Även den här gången planeras igångsättning en vecka efter bf om inget hänt innan. Gissa gärna även på kön och storlek. Storasyster var 52 cm lång och vägde 3880.

Den som gissar närmast får en överraskning på posten. 🙂 Den som gissar på julafton får stryk… 😉

Uppdatering: Kanske ska förtydliga att beräknat datum är 30 dec, så att ni slipper räkna 15 dagar från inläggets datum…

17 reaktioner på ”Gissa datumet

  1. Jag tänker gissa på den 3:e januari. Det var då Bambi skulle kommit men det dröjde ju till den 9:e. Så länge tror jag inte du får vänta. Så 3:e it is. 😀

  2. Jag gissar på 27 december, för då är jag själv född. Jag har själv ungefär en månad kvar tills mitt tredje barn kommer Kön tycker jag är jättesvårt att gissa, jag fattar mig inte på alla de där som kan se en typisk pojk- respektive flickmage. Men jag gissar väl på en pojke. Och vikten 3485 gram.

  3. Hahaha, ”den som gissar på julafton får stryk” , den var bra.
    Jag gissar på den 29/12. En pojke på 3240g och 51 cm kort =).
    Kul det ska bli att se hur nära eller hur långt ifrån man gissar.
    Kramar
    Luiza

  4. Inte törs jag då gissa på julafton 😉 4 januari, en pojke på 51 cm och 3984g tar jag istället 😛

    Sv: hoppas att det gick bra med julkorten 🙂

  5. Hahahaha! Näe, jag tror på andra sidan nyår. 3 januari slår jag till med. Jag tror på pojke, 52 cm lång och vikt 3950 g 🙂
    Men framför allt hoppas jag att allt ska gå bra och att lilla familjen får vara frisk och nöjd.
    Kram!

  6. Pingback: Veckans IN:UT « Ekomamma i stan

  7. Jag måste vara med och gissa! Nu är en massa datum redan tagna så jag tippar på att den lilla är punktlig och att det den 30:e kommer en flicka som är 51 cm lång och väger 3650g.

  8. 1 januari 2013! Flicka på 3980 gram och 52 centimeter. Lycka till 🙂 – och tack för en trevlig blogg som jag ganska nyss upptäckt!

  9. Jag vågar gissa att det inte blir mycket med nån nyårsklänning 🙂

    31/12 kl. 18.45 tror jag att en lillasyster anländer. 50 cm lång å 3440 gram.

  10. Pingback: Gissningarna « Ekomamma i stan

Kommentera

