Avslutningar

saffransbiscotti

I går packade jag ihop på jobbet, och idag är det E som avslutar på förskolan. Efter att ha läst massa bloggar där mammorna fixat julpresenter till ”sina” pedagoger på förskolan så fick jag prestationsångest och svängde ihop en sats saffransbiscotti som jag förpackade lite snyggt tillsammans med en ”tack för terminen-lapp”. För visst har jag sagt att vi är så otroligt nöjda med vår förskola, och jag tycker att det är trevligt med alla chanser att visa dem lite uppskattning.

Saffransbiscotti är för övrigt en av de enklaste saker som går att baka – innehåller bara saker vi brukar ha hemma och behöver inte jäsa. Jag bakar enligt ett recept som är taget från ett recepthäfte i en matbutik för ett antal år sen, men Hanna rekommenderade ett recept som jag hänvisar till istället.

3 reaktioner på ”Avslutningar

Kommentera

