Sista barnmorskebesöket?

Nu är vi nere på ensiffrigt i dagar kvar till beräknat datum, och dagens barnmorskebesök kan ha varit det sista även om jag tror att jag kommer att träffa min barnmorska i januari igen. Idag var det inte min egen barnmorska jag träffade då hon gått på julledigt och jag blivit tvungen att flytta tiden jag egentligen hade tidigare i veckan.

Allt såg bra ut (som vanligt). Hon tyckte att den lilla hade sjunkit ner och gått från ”rörlig” till ”ruckbar”. Huvudet var fortfarande ner och barnmorskan sa att ”nu vänder den inte på sig”.

Så här såg värdena ut:

Hb: 139 (Det går uppåt trots att jag inte tagit tabletter på rätt länge nu :-))
Glukos: 5,3
Blodtryck: 105/65
Magmått: 35
Hjärtljud: 148
Vikt: +16kg

5 reaktioner på ”Sista barnmorskebesöket?

  1. Det börjar bli sjukt spännande 🙂 Lycka till när det nu bär av 🙂

    Sv: Vi har haft fantastiska dagar, så skönt och roligt att få dela vardagen med syster 🙂

Kommentera

