Dan före dan

advent

Fjärde advent och dan för den…

Julklapparna har varit klara sedan november, men jag önskar att jag varit ute i lite bättre tid med det övriga julfixandet. Tanken ”det fixar jag när E gått och lagt sig dan före julafton” var kanske lite väl optimistisk. Att shoppa vegetariska matalternativ i sista minuten var inte heller särskilt smart – en läxa att lära till nästa år helt enkelt!

En sats tryfflar har i alla fall hunnits med idag. För enkelhetens skull blev det bara två väl beprövade sorter – vit choklad med saffran och mörk choklad med pepparkakssmak. Dessutom provade jag att göra ett recept på pepparkaksbollar som fanns i Hemköps kundtidning, men det var inte någon riktig hit här hemma. Jag önskar att jag haft kameran redo för filmning när E skulle smaka…

Nu har jag parkerat mig i soffan och ska ”bara” slå in lite julklappar samtidigt som jag tittar på det senaste avsnittet av ”Jakten på det perfekta livet”. Sen är det bums i säng så att jag är hyfsat utvilad inför morgondagens julande.

tryffel

4 reaktioner på ”Dan före dan

  1. Dina tryfflar såg ju jättefina ut de med! Hade med saffranstryfflarna till systern på julafton och hennes barn kom till och med ihåg dem från förra året, sån succé har de gjort!

    • Tack! Är mest besviken för att jag blev tvungen att rulla saffranstryfflarna i florsocker då jag inte köpt tillräckligt med vit choklad.

      Kull att de blev en hit på julafton!

  2. Pingback: Eget julgodis | Ekomamma i stan

Kommentera

