V.40 (39+1)

v.40

V.40 och nu är den lilla verkligen färdigbakad därinne. Nu när vi passerat jul känner jag mig också mer redo, det känns skönt att veta att det inte blir en julaftonsbebis i alla fall. Så får jag faktiskt tycka, tycker jag, även om det verkar vara ett tabu. Senast jag var hon barnmorskan sa jag nog något om att jag hoppas att det blir efter jul, och som vanligt vid den kommentaren så kom det blixtsnabbt ”men det är väl klart att den är välkommen när som helst?”. För mig är det självklart att när det blir så blir det och då blir det ju bra oavsett, men jag är rätt trött på inställningen att det är ”otacksamt” eller liknande att ha minsta önskemål. Att jag hellre föder barn i januari än i december om jag får välja, betyder väl inte att jag inte är tacksam över att vi ska få en ny familjemedlem?

Usch, jag är nog rätt lättretlig just nu, minns att det var samma sak i slutet av förra graviditeten, jag ville mest vara ifred och slippa alla omgivningens krav och frågor.

Hur som helst märks det att det är trångt därinne, det känns som om varje rörelse gör att antingen hela magen rör sig, eller att mina inälvor får sin en omgång. Nu skriver vårdguiden om att vila, vilket verkligen känns lättare sagt än gjort. Jag är sliten, och maken är sjuk igen. Ytterligare en anledning att hoppas på att det dröjer lite till alltså. Det, och att bb-väskan inte är packad ännu.

Bilden visar för övrigt min juloutfit…samma som för två år sen då vi väntade E.

20 reaktioner på ”V.40 (39+1)

  1. Vad tröttsamt att man inte ska få ha några önskemål utan att de ska tycka något om det. Självklart är barnet välkommet när det väl kommer, men man kan ju ändå tycka det kan vara skönt att få fira julafton i lugn och ro. God fortsättning!

    • Ja, jag tycker inte att man behöver likställa en kommentar om att ”jag väntar gärna till januari” med att barnet inte skulle vara välkommet annat, men det kan vara jag som övertolkar också.

  2. Vackra du!!!! Klart man får önska 🙂 jag höll mina tummar för 111111 när vi väntade Julia, ett väldigt specifikt önskemål om ankomstsdat 😀

    • 111111 var ju ett häftigt datum. Själv hoppades jag förra gången på 110211, har två vänner som har barn som fötts 080208 och 100210 så jag tyckte att det varit lite kul att ”haka på”.

  3. Jag tror att det är dags snart! Väldigt fin mage. Lycka till nu i sluttampen. Vila mycket och var snäll mot dig!

  4. Åh, vad fin du är! Blir lite avundsjuk, även om jag vet hur tungt det är sådär i slutet… 😉 Här blir det inga fler barn, och även om jag är så lycklig och stolt över mina två underverk så känns det som en liten sorg att inte få en liten bebis igen… Apropå det där med otacksamhet! 😉

    Jag tänker på dig och önskar dig all lycka till inför den stundande förlossningen! Kram på dig!

    • Tack!

      Och ja, även om det är skönt att bli av med den tunga magen snart så är det lite sorgligt också, för här blir det ingen mer stor mage efter detta.

      Hoppas att allt är bra med dig och dina små. Kram!

Kommentera

