Packad väska

bb vaska

Tre dagar kvar till beräknat datum, och jag måste erkänna att jag blev lite nervig när jag läste att en bloggbekant som hade beräknat datum ett par dagar efter oss fick sin lilla bebis redan innan jul. Nu är i alla fall väskan packad, så lite mer redo är vi!

Känns trevligt att jag har en rätt lyxig väska den här gången med många fina plagg i, tack vare en kombination av tur med bloggvinster och trevliga reor under hösten. För visst finns det mycket underbart i den första tiden efter förlossningen, men det gör rätt stor skillnad att få möjlighet att känna sig lite fin också. Amningstopp från Love Milk, amningsbehå från Ecolyxica, ärvd sparkdräkt och filt från POP (tyvärr inte i ekobomull, men fin ändå) är bland de sakerna som packats ner. Syns det förresten att jag gillar randigt?

För den som gillar Love Milks amningskläder kan jag tipsa om att de reas lite här och var just nu, bland annat hos Jollyroom. Själv kunde jag inte låta bli att kicka hem ett par amningsklänningar jag spanat länge på när de hade en väldigt förmånlig lucka i sin julkalender.

En sak jag önskade att jag också hade kunnat packa i bb-väskan är detta miniset från Luxsit som innehåller flera användbara produkter för en övernattning och så lite annat. Finns bland annat hos Classyorganics.

luxsit_set

4 reaktioner på ”Packad väska

  1. Härligt med lyxiga saker. Den dag det blir syskon ser jag fram emot en mer genomtänkt väska än den man rafsar ihop vid midnatt när vattnet hux flux går i 37+0. Samtidigt som en tvåa troligen innebär kortare tid på bb än ettan! Hoppas ni får en fin sjukhustid oavsett.

    • Oj, ja då förstår jag att det blev lite snabbpackat… Förra gången överpackade vi rejält, alla hade så mycket råd kring vad vi ”måste” ha med och även om vi sållade rejält så blev det massa saker. Nu blir det bara en ryggsäck. Dels räknar jag med max en natt på bb, dels bor vi på en 30 minuters promenad/15 min bussresa från BB så det är ju ingen katastrof för maken att åka hem och hämta mer saker om det skulle behövas.

Kommentera

