Lista över 2012

Jag hittade den här listan hos UnderbaraClara, men vet att jag sett den i flera år hos olika bloggare och att jag också själv fyllt i den tidigare. En delvis bild av mitt år i alla fall:

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Inte så mycket tror jag.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken!

Dog någon som stod dig nära?
Som tur var ingen.

Vilka länder besökte du?
Vi var i Grekland på semester med min familj, vilket var en riktig hit. Annars var vi mest hemma.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja, några saker. Bland annat önskar jag mig en större lägenhet.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
24 april när jag tog ett test och fick reda på att jag var gravid igen!

Vad var din största framgång 2012?
2012 känns om ett mellanår med inte så många framgångar tyvärr, utan mest motgångar. Det enda som känns att det flytit på har varit gravidtiteten, och att vi fick den över huvud taget. Att börja blogga och jobba med LivingGreen var också himla inspirerande. Är också himla nöjd med att jag verkligen gjorde stor research inför E:s förskoleplats och att det blev så himla bra!

Största misstaget?
Generellt att jag stressar upp mig över småsaker istället för att ta det lugnt och känna att det alltid löser sig.

Bästa köpet?
Vår bänk i köket som gör att vi äntligen kan sätta in diskmaskin!

Vad spenderade du mest pengar på?
Det är nog ganska dött lopp mellan barnvagnar och köksutrustning.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj, och att vi är på gång att bli tvåbarnsföräldrar.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Känns pinsamt att säga ingen, det har inte varit ett musikår i år direkt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt ledsnare än 2011, som ju var första året med E. Att vara illamående i 15 veckor under våren och sommaren gjorde sitt för humöret och lägenhetsångesten som dyker upp med jämna mellanrum är inte heller någon hit. Samtidigt har jag egentligen inget att klaga på – jag har ett helt ok boende, en fantastiskt familj och vi är friska!

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Diskat.

Blev du kär i år?
Var lika kär som vanligt. 🙂

Favoritprogram på TV?
På Spåret som alltid och så nya favvon Historieätarna.

Bästa boken du läste i år?
Att föda ett barn var riktigt bra. Den onda badankan.

Största musikaliska upptäckten?
Att höra sin egen unge sjunga ”lilla snigel”.

Något du önskade dig och fick?
En graviditet.

Något du önskade dig och inte fick?
En ny lägenhet.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag, maken och E blev bjudna på middag hos min mamma. Maken gjorde chokladmousse.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag tjatar om den där lägenheten, men att haft möjlighet att flytta innan vi blir flera hade verkligen varit ett lyft.

Vad fick dig att må bra?
Bra nätter och lugna dagar med familjen. Middagar med vännerna var också en energiskapare.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

Vem saknade du?
Pappa, som vanligt de senaste åren. Och K, som bor alldeles för långt bort.

De bästa nya människorna du träffade?
LivingGreen-gänget var verkligen en hit!

Mest stolt över?
Att jag inte är rädd för att hoppa på nya saker, och att jag oftast känner att jag är en bra mamma.

Högsta önskan just nu?
Att förlossningen går bra och att den lilla därinne är frisk och mår bra. Att familj och vänner får vara friska. Att vi får till ett lägenhetsbyte inom kort.

2 reaktioner på ”Lista över 2012

  1. Gillade också Historieätarna mycket. Haag tog förvisso över lite för mycket emellanåt men vilket strålande programidé! Håller tummarna för ny lägenhet snarast. Å för att bebisen snart är här!

Kommentera

