Mitt år med IN:UT

Förra året började jag året med att haka på IN:UT-listmakandet, inspirerad av Pernilla som skriver bloggen It’s easy beeing green. Det betyder att jag nu kört ett helt år. Jag kan verkligen rekommendera den som vill ha lite extra motivation i sitt rensande och minskande på shoppande att haka på nu inför 2013.

Mina regler har varit att jag har räknat mina egna och hushållets saker, men undantagit förbrukningsvaror, presenter och barnprylar. Det sistanämnda är lite olika hos de bloggar jag följer, men eftersom E ständigt har behov av kläder och saker och vi sparat allt för syskonet så har det känts missvisande att ha med. Nu i år blir det väl lite mer ”rättvist” då vi kommer att börja rensa ut barnkläder också (lite sorligt nog), men jag kommer att fortsätta med samma regler ändå. För ett år till, det blir det nu när jag är fast. 🙂

Om jag ska sammanfatta mitt IN:UT-år 2012 blir det så här:

Totalt antal prylar in: 67
Totalt antal prylar ut: 169

Antal plusveckor: 10
Antal minusveckor: 22
Antal nollveckor: 20

Känns faktiskt riktigt bra, särskilt med tanke på att jag varit gravid mer än halva året och behövt uppgradera garderoben på en del mamma- och amningskläder. Har annars svårt att säga vad som kommit och gått i prylväg utan att kolla specifikt på listan. Har ersatt en del plast med alternativ och rensat mer generellt lite här och var. Fortfarande är det dock en hel del som kan rensas, så nog finns det kvar att fylla på ut-listan 2013. Ska bli spännande om ett år när jag har något att jämföra med.

4 reaktioner på ”Mitt år med IN:UT

  1. Hej! Jag följer med stort intresse din blogg och tänkte försöka mig på en in/ut-lista under 2013. Visst kan man väl börja när som helst under året, men det känns alltid extra inspirerande med en ”nystart” vid nyår, tycker jag! 🙂 Blev förresten nästan lite besviken när jag såg ditt inlägg här idag, jag hade ju tippat att bebisen skulle komma idag… nåja, dagen är ju inte slut än! 😀 Gott nytt år!

    • Vad kul att du vill haka på IN:UT! Håller med om att man kan starta när som helst men att det är lite extra kul att få ett ”jämnt” år.

      Gott nytt år!

  2. heja, bra jobbat! Förstår helt din känsla av att vilja fortsätta, man blir helt fast i att skriva upp och göra listor.. 🙂

  3. Pingback: Veckans IN:UT 2013 | Ekomamma i stan

Kommentera

