Sovmorgonsfrukost

frukost

Ingen bb-frukost idag heller, även om det var rätt trevligt att få sovmorgon och bokläsarfrukost hemma. Börjar känna den där hopplösheten i att vakna och tänka ”inte i natt heller”, eftersom det enligt statistiken oftast brukar starta på natten. Kanske är dags att ställa in sig på den där igångsättningen nu…fast jag vill så gärna slippa. Att det ska vara så himla mysigt därinne?! Kom ut nu!

13 reaktioner på ”Sovmorgonsfrukost

  1. Hallonbladste och skruva på tuttarna! Vet ett par stycken det funkat på, helt klart värt ett försök! Jag fick igång min förlossning med T genom just tuttskruvning, det simulerar ett barn som suger och drar därför ihop livmodern 🙂 Tänkte förut 8:e kl 13:14 men tänkte att då måste det väl nästan vara klart även om du blir igångsatt. Kramar!!

  2. Jag vet inte om jag tror på att förlossningar startar på natten… Dret har inte mina gjort iaf. Första startade 17.30, andra 22.20 och båda barnen är födda runt midnatt. Hoppas att du slipper vänta så länge till nu… Kram

  3. Jag hoppas verkligen att du slipper igångsättning! Måste vara tufft att gå över tiden, snittades ju med A så jag slapp. Får se hur det blir den här gången. Tycker jag har väldigt mycket sammandragningar och en del mensvärk men det kan man säkert ha i flera veckor utan att det betyder nåt.

    Hoppas på en händelserik natt för er 😉

    • Ja, själva övertiden känns inte så jobbig men just att det tickar nedåt mot igångsättning gillar jag inte. Ang sammandragningar och mensvärk så har jag haft det mycket de senaste veckorna, och jag hade hoppats på att det skulle vara ett gott tecken. Hoppas att du får den typ av förlossning du vill ha också.

  4. Hej!

    Har kollat in din blogg en del gånger under en längre tid. Men nu har jag bestämt mig för att läsa den mer frekvent. För jag gillar den och jag är säker på att du kan lära mig lite om att bli mer eko. (Försöker redan en del…) Läste din lista om vad du har lyckats greja med under förra året, rensa ur plast osv. och jag är lite inne på det också.
    Återkommer och önskar dig en fin förlossning av bebisen!
    Anna-Bell

    • Vad roligt! Har ju läst din blogg till och från, och tycker att du tar upp många intressanta frågor kring familjeliv och kompisskap etc.

      Hoppas att du kan hitta eko-inspiration här i bloggen

Kommentera

