Inför 2013

bonor

Som nyårslöfte inför 2013 skrev jag förra veckan att jag ska ”leva hållbart, i nuet och att försöka tänka positivt och att saker alltid löser sig”.  Jag är rätt nöjd med de övergripande tankarna, men för att utmana mig lite extra så skulle jag vilja lägga till några mer konkreta ”löften”:

  • Ta fler och bättre bilder. Jag tycker att det är så himla roligt att fota, men den senaste tiden har det mest blivit med mobilen och bloggbilderna har blivit fotade på väldigt dåliga ”ljustider” (läs: E:s sovtider) så allt blir så himla mörkt. Förhoppningsvis blir det bättre bara av att få tillgång till mer ljusa tider. Jag har även funderat på att hoppa på en bebisfotokurs nu när jag kommer att få ett nytt, lite mer lättfotat motiv än en tvååring som aldrig är stilla.
  • Minska på mängden förpackningar. Visst beror det också på att vi är bra på att återvinna här hemma, men att behöva gå med återvinningspåsen till stationen en gång i veckan känns lite väl mycket. Ett steg i detta är att försöka köpa mer förpackningslöst och att återgå till att koka våra egena bönor. Är ju både mycket miljövänligare och billigare än att köpa på tetra eller burk.
  • Ta tag i det där med att beställa en hemleveranslåda med ekologiskt frukt och grönt. Vi har pratat om det så himla länge, kan 2013 vara året när vi äntligen testar?
6 reaktioner på ”Inför 2013

  1. Vi har kört Ekolådan hela vintern, otroligt bra! Super för att man tvingas hitta på nya rätter, och skönt att slippa bära hem det. Plus att det är ekologiskt! Rekommenderar verkligen!

Kommentera

