Fortfarande gravid

41+4

Så här gravid har jag aldrig varit, eftersom E föddes på 41+3 och nu är vi alltså på 41+4. Igår trodde jag dock att det var dags för den lilla att titta ut, och det trodde läkaren på överburenhetskontrollen också, så vi fick aldrig någon tid för igångsättning utan uppmanades att åka hem och vänta tills det kändes dags att åka in. (Eller egentligen tyckte hon att vi bara skulle hämta väskan och komma tillbaka, men eftersom vi bor så nära och det visade sig vara fullt så fick vi åka hem.)

Gissa om jag var peppad på att ”nu händer det!”, men efter ännu en händelselös natt sitter jag här igen och känner mig besviken. Dessutom förvirrad, eftersom vi nu inte har någon plan för igångsättning eller annat om inget händer, och stressad, eftersom min mamma hämtade E redan igår.

Fördriver tiden med syprojekt, och tror att jag ska gå ut och ta en promenad. Kanske kan det hjälpa kroppen på traven…

15 reaktioner på ”Fortfarande gravid

  1. Vilken häftig mage och vad himla tapper du är! Pepp pepp från andra sidan Västerbron!
    Kramar
    Sofia

  2. Förstår att det är segt. Sattes själv igång vid 42+0 och sen tog det 2 dygn innan det satte igång på allvar och lillen behagade att komma ut :o) Lycka till!

    Jättefina lapptäcken förresten!

  3. Du är så himla fin med din stora mage och snart är den ett minne blott 🙂

    Inte ofta jag lämnar spår efter mig men nu kändes det rätt 😉

  4. Jobbigt, jobbigt när man tror att det är igång och sedan stannar det av. Så var det för mig också, och sedan tog det nästan tre veckor till innan lillpys behagade titta ut. Så lång tid är det dock INTE kvar för dig, oavsett vad som händer. Och varje dag som går är en dag närmare förlossningen:-).
    Kramisar

    • Aj då, tre veckor… Själv hoppas jag på MAX tre dagar…

      Det var samma sak förra gången, men då hade jag bara förvärkarna som kröp ner till fyra minuters mellanrum och inte de andra tecknen, så jag hoppas på att det är närmare nu.

Kommentera

