En lillebror!

lillebror

Igår bestämde han sig äntligen för att komma ut, Elsas lillebror. Kl 13.40, och han vägde 3900 g och vae 52 cm lång. Allt gick toppen, nästan så perfekt som det bara kunde bli och vi mår alla bra. Inget ont om igångsättning, men det här var en helt annan sak (som jag skriver mer om senare) och jag är både piggare och gladare i kroppen än förra gången. Nu ska vi bara vänja oss vid tvåbarnslivet, och fundera ut var den lilla ska heta. Jag var så övertgad om att det skulle bli en tjej till här hemma så pojknamnen har legat lite på is.

47 reaktioner på ”En lillebror!

  1. Stort grattis till er och välkommen till världen, lillebror! Och grattis till Elsa som blivit storasyster, hurra!

  2. Grattis Jenny och hela familjen! Skönt att lillpojken äntligen har tittat ut – har följt din väntan och förväntan på bloggen! Njut nu massor och ta hand om varandra! Kram Petra

  3. Ett varmt grattis till er alla! …och den fina magen är blott ett minne, ja utöver lillebror då 😉

  4. Enorm massa grattis till pojken =).
    Tänk, äntligen kom han till slut.
    Välkommen lillebror.

    Ha en underbar kväll.
    Kramar i massor.

  5. Stort, stort grattis och vad skönt att du slapp igångsättning! Att andra förlossningen var lättare än den första skriver jag under på till 110%. Jag hade en i det närmaste perfekt FÖRSTA förlossning (enligt läkarstudenten som jobbat i flera år som undersköterska på förlossningen) men fick en ÄNNU mer perfekt andra förlossning. Vila och njut av varandra nu, sedan ser jag fram att läsa mer om hur det hela gick till!
    Kramisar

  6. Hurra, vad fin! Grattis, grattis!

    (Jag bjuder på några namnförslag som inte jag fick igenom när sonen föddes:
    Harry, Ruben och Sigge/Sixten).

  7. Åh! Vad härligt! Välkommen till världen lilla vän, och grattis till er tre som nu fått träffa er nya familjemedlem 🙂 Tvåbarnsföräldrar och storasyster, inga dåliga meriter att skriva in i cv:t 😉 Ser fram emot att få läsa hur det var när lillebror kom till världen. KRAM

    Sv: Precis, nu ska du tänka på allt annat än vad du INTE ska äta, utan äta det du är sugen på och kroppen vill ha. Sockerdetox hinns med senare 🙂

  8. Åh Stort grattis!! Äntligen och på rätt sida årsskiftet och utan igångsättning!! Hoppas ni har det bra och ser fram emot att få läsa mer.

    Kram!!

  9. Ah vad underbart! Stort grattis till hela familjen och valkommen lillebror! Ser verkligen fram emot att lasa om er framover. Harligt att hora att allt har gatt bra.

    Kramar fran Lisa

  10. Väl värd att vänta på..!:) Stort grattis till er allihopa! Blir spännande att se vad han ska het.a. Tycker han ser ut som en liten Einar jag 😉

  11. Stort GRATTIS!!! Vilken söt liten lillebror! Skönt att förlossningen gick bra. Om jag blir gravid igen hoppas jag att andra går lite snabbare och lättare än första :o)

  12. GRATTIS till lillebror! Sockersöt! Hoppas ni får lite kläm på livet som tvåbarnsföräldrar 🙂

  13. Åh, vad min dator inte uppdaterar i tid, nu ser jag bara den underbara nyheten :-)! Jättestort grattis till er!!!
    Kram

Kommentera

