Tack!

Tack för alla fina grattis!

Det känns verkligen bra att vara hemma,  att allt gått så himla smidigt med förlossningen och att både lillebror och jag själv mår bra. Dock hamnade vi direkt i ”tvåbarnschocken” (plus katt vilket inte ska glömmas för ibland är hon verkligen som ett tredje barn). Första natten och dagen hemma var inte roliga när E mådde dåligt och fick vara hemma från förskolan och bägge barnen bara ville ha mamma. Inte lätt att räcka till två helt plötsligt. Hittills verkar vi haft en del tur som underlättar – lillebror verkar vara en ”åt och sov”-bebis precis som storasyster var, och storasyster verkar tycka att lillebror är spännande och mysig. Igår när han fick sova själv i sovrummet en stund medan vi andra var uppe undrade hon direkt var ”Essa bo” (Elsas bror) tagit vägen och ville gå in och hämta honom.

Nu ska jag försöka att bebisbubbla i ett par veckor framöver och bara hitta nya rutiner och få vardagen att flyta på. Samtidigt ska jag försöka göra ett ryck med boendet för oj vad mycket trängre det känns nu. Får se hur mycket aktivitet det blir här inne under tiden, men jag har nog svårt att hålla mig borta.

7 reaktioner på ”Tack!

    • Ja, kan tänka mig det. Nu känns det ju lyxigt när maken är hemma så mycket, men förhoppningsvis så sätter sig rutinerna lite mer tills det är dags att vara mer själv.

  1. Vad skönt att ni fått en bra start 🙂 Och visst är det något magiskt när de bryr sig om sitt lillasyskon? Jag blir fortfarande alldeles varm i hjärtat varje gång 🙂

    Sv: Det kommer i sinom tid, nu ska ni ju bara njuta av att vara bägge två 🙂 Men jag kan avslöja att jag har nedräkning till helgen varje vecka, för det är så roligt att få ha pappan hemma också 😉

  2. Bebisbubbla du!
    Vad rart att hon frågar efter lillebror, måste vara mysigt (när han inte konkurrerar) med en liten människa mindre än henne själv.
    Och lycka till med att hitta boende, inte lätt i din stad!
    Kram!

Kommentera

