Fänkålste

fankalste

Fänkålste ska vara bra för att främja amningen och för att motverka orolig mage hos barnet. Om det verkligen stämmer vet jag inte, men jag tycker att det är rätt gott så jag drack det när jag ammade E och nu igen med lillebror.

Har testat två ekologiska sorter och hittills är Clippers min favorit. Själva teet är godare och så uppskattar jag att påsarna inte är engångsförpackade. Att förpackningen med lika många påsar kostar hälften så mycket som Pukkas är inte helt fel heller.

5 reaktioner på ”Fänkålste

  1. Aha, kände bara till att bockhornsklöver ska vara bra, det hade jag. Weleda har nån variant i alla fall. Minns att jag faktiskt tyckte att det ökade produktionen. Älskar f ö fänkålste! Å älskar Clipper.

  2. Jag köpte hela fänkålsfrön och drack så mycket jag orkade 🙂

    Det borde vara billigast! Weekends te testade jag, det var gott men lite för dyrt för att dricka flera koppar om dagen..

    /aiku

    • Ja, det verkar ganska lätt att göra ”eget te”. Jag dricker numera bara en eller två koppar om dagen för jag tror inte jag behöver mer mjölkstimulans…

Kommentera

