Bästa besöket

tulpaner

Igår fick vi långväga besök av en av mina bästa vänner. Roligt och tråkigt på samma gång, eftersom jag blir påmind om hur trevligt det vore om de bara bodde närmare oss och vi kunde ses oftare.

Vännen skämde bort oss totalt genom att gulla lillebror till sömns, charma storasyster, ta över matlagningen och disken innan vi ens hunnit blinka. Trevligt nog smittade energin av sig, så idag har jag fullt upp med att bocka av punkter på min att-göra-lista.

Tulpaner fick vi också, i en riktigt vårig färg. Tänk att vi har haft fina blommor hemma konstant sedan lillebror föddes, tack vara alla trevliga besök.

6 reaktioner på ”Bästa besöket

  1. Hej! Jag tänkte fråga dig om du brukar handla på Ekologiska barnmatsbutiken (de har både webbsida och butik på Nybrogatan. Jag försöker bli lite mer ekologisk efter att jag har börjat läsa om gifterna som finns överallt runt omkring oss.
    Sedan tänkte jag fråga dig om du har tips var man kan köpa duschcreme, schampo och såna saker som är ekologiska och inte fullpumpade med kemikalier.
    Tack för svaret :-)!

    • Ja, flera av de saker vi har till barnen är köpta på just den butiken. De ligger lite högre i pris än en del andra (framför allt webbshoppar), men är smidigt att så mycket är samlat på samma ställe och trevligt med en fysisk butik.

      Vi brukar beställa duschcreme och schampon mm från Jordklok. De har många olika produkter, så det gör att vi kan beställa en stor omgång på samma gång och på så sätt komma upp i den fria frakten. Annars har jag köpt en del produkter från webbshopen Classy Organics, de har många bra märken och fri frakt från 200 kr.

Kommentera

