Utmärkelse!

Har inte blivit så mycket bloggande den här veckan. Kallt väder och en dum förkyning har gjort att jag mest stannat hemma. Det skulle kunnat lett till mer bloggande, men istället har jag tagit tag i massa surdegar här hemma, och städat och rensat. Åh, vad det är skönt att få sånt gjort! Nu är de sista julsakerna (de där som man inte upptäcker förrän en månad sent att man glömt) upplagda på vinden, en dum sladd som varit lös alldeles för länge är fastspikad, och golvet är svabbat.

liebster_bild

Tur då att jag har fått en utmärkelse av fina bloggaren Ekomorsan så att jag kommer igång med bloggandet. Tack snälla! Utmärkelsen innefattar lite frågor, så här kommer lite info om mig:

Vad ville du bli när du var liten?
Jag har alltid älskat att skriva så jag var helt inställd på att bli journalist fram tills jag började på universitetet och upptäckte att det fanns en himla massa annat som också var kul.

Vad är du idag?
Efter lite turer hit och dit under studietiden jobbar jag nu på med omvärldsbevakning. Ganska nära ändå. Fast just nu är jag ju bara mamma…och bloggare!

Vart vill du helst resa?
Paris är aldrig fel! Annars skulle jag gärna se mer av Asien. Besökte Japan för ett antal år sedan och det gav mersmak. Sen är ju det där med miljö och resande en viktig fråga, men det finns ju sätt att få mindre miljöförstöring för resan i alla fall.

Var ser du dig själv om fem år?
Jag har lite planer och minst en av dem innefattar större engagemang för miljön.

Rött eller vitt?
Både om vin och om färgerna generellt svarar jag rött.

Sommar eller vinter?
Sommar absolut! Jag är inget fan av kyla alls. Skulle hemskt gärna bo i ett varmare land om det inte vore för all  släkt och vänner här.

Skog eller hav?
Gillar att gå i skogen, men måste ändå säga hav. Har svårt att tänka mig att bo på en plats som inte har någon form av vatten i anslutning.

Vad gör dig ledsen?
Alla dessa människor som inte inser att vi faktiskt ska lämna vidare jorden till våra barn, och att allt vi gör här och nu har inverkan på deras framtid.

Vad är det bästa du vet?
Min familj! Komplimanger. Ett rent hem. Solljus. En riktigt god middag med något med choklad till efterrätt.

Jag utmanar vidare några härliga mammabloggare: Tea, Hanna, Lina och Britta.

3 reaktioner på ”Utmärkelse!

  1. Vad roligt att läsa dina svar, och tack för utmärkelsen! Ska klura lite på svaren 🙂

    Sv: Det hoppas jag också, förhoppningsvis blir det inte så dyrt..men vi har inte den blekaste aning om vad som kan vara fel, så det blir en överraskning på måndag!

Kommentera

