Veckans IN:UT

IN:

2 par amningsinlägg

UT:
16 böcker
1 vhsfilm
5 pärmar
5 koppar
5 fat

Resultat: -30

Bokrensningen fortsätter. Eller snarare är det samma rensningsomgång som bara varit tvungen att delas upp i frakten till second handbutikerna då vagnens varukorg inte rymmer supermycket.

En bra sak som har underlättat rensningsarbetet är att jag kommit på att jag istället för att lämna prylarna på den stora second handbutiken i den närmaste gallerian kan ta en liten omväg på väg till förskolan och lämna på en annan butik. Eftersom jag inte är så ofta i gallerian så har det gjort att saker blivit stående här hemma i väntan på att fraktas iväg, men nu kommer det att gå snabbare!

Jag har också börjat tänka att jag kanske ska rensa lite mer organiserat och ta ett rum/prylområde i taget. Min tanke är att det kanske blir mer effektiv rensning på det sättet. Hur gör ni andra rensare?

6 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Jag har inte åtagit mig rensande på det sättet men ibland så får jag ett infall att nu du lilla garderoben så innehåller du så mycket saker som jag inte vill se längre så nu ska du minsann rensas. Med andra ord på ett mycket ickelogiskt sätt 🙂

  2. Visst är befriande att rensa och bli av med en massa onödiga saker och ting som bara tar plats och inte används.
    Här rensar jag i omgångar och när det behövs. Just nu är en sån period och jag försöker då gå från rum till rum. Organisera upp rensandet:)

Kommentera

