Ny förbättrad sportkork från Klean Kanteen

klean_kanteen_flaska

Häromdagen fick jag hem Klean Kanteens nya version av sportkork,  väldigt välkommet. Jag gillar verkligen min flaska, men har stört mig på att sportkorken inte varit helt spillsäker vilket har vållat problem när den rullat runt i väskan eller när ”någon” tyckt att den skulle ligga uppochnervänd i soffan.

Nu har Klean Kanteen förbättrat sportkorken och vilken skillnad! Än så länge har jag inte hårdtestat den (det vill säga den har inte fått användas av storasyster än), men det ser lovamde ut.

På bilden syns den nya sportkorken till vänster och nere, i jämförelse med den tidigare versionen.

sportkork

9 reaktioner på ”Ny förbättrad sportkork från Klean Kanteen

  1. Å detta måsta jag titta närmre på. Använder knappt min flaska för att den läcker. Lite synd!

  2. Vet du om korken är helt fri från kemikalier? BPA-fri säger ju inget om övriga gifter såsom BPS etc. Har sett att det finns en stålkork men den blir lite bökig att skruva upp när jag cyklar. Läste en kommentar på cdon om att korken luktar och ger vattnet en bismak.

    • Tyvärr är det nästan omöjligt som konsument att veta om en vara är helt fri från kemikalier. Däremot så kan jag säga att jag inte tycker att den luktar eller påverkar vattnets smak. Jag försöker också att tänka som så att korken kommer ju inte ständigt i kontakt med vattnet, utan endast när man dricker, men då har man ju den i munnen å andra sidan.

Kommentera

