Toppen amningsinlägg från Love Milk

lovemilk

När lillebror föddes slog jag slag i saken att köpa fler tvättbara amningsinlägg då jag under hela storasysters amningstid tyckt jag haft för få men inte orkat köpa fler. Nu valde jag att testa Love Milks variant och wow – vilken hit!

Det här är de första amningsinlägg jag testat som verkligen håller torrt. Med de andra amningsinläggen jag använt har jag varit tvungen att byta direkt jag känt att det läckt för att slippa fläckar på bh:n, men det behövs inte med dessa. Dessutom är de väldigt sköna. Enligt Love Milks hemsida består amningsinläggen av tre lager:

Närmast huden en mjuk och fluffig bambufleece som är silkeslen och värmande, mellanlager i bambufrotté som har hög uppsugningsförmåga, och ytterlager i vattentätt polyestertyg som andas och ser till att mjölken inte läcker ut på dina kläder. Inläggen håller sig torra på utsidan med upp till 30ml mjölkläckage.

Amninginläggen är lite större än de flesta andra jag provat och ska täcka hela kupan så att ingen kant ska kunna avtecknas genom kläderna. Toppen tycker jag för det gör också att de inte glider runt i behån och riskerar att hamna fel och orsaka läckage, som jag upplevt med en del mindre amningsinlägg.

Ett par kostar 135 kr i Love Milks webbshop.

5 reaktioner på ”Toppen amningsinlägg från Love Milk

  1. Jag har små från Fuzzi Bunz som jag tyckte var toppen och jag har fått för mig att imse gjort en sort med fleece och pul numera också. Har du provat dem? De där verkar dock toppen!

  2. Vad kul att du skriver det, för precis sådana har jag köpt. Är i nionde månaden med första barnet och har egentligen ingen koll, men då vet jag att jag gjort ett bra köp i alla fall. Hur många amningsinlägg tror du att man behöver, på ett ungefär? Jag har bara köpt ett par hittills och det räcker väl inte så långt precis. 🙂

    • Vad kul! Förra gången hade jag två inlägg och det tyckte jag inte räckte, men då höll de inte tätt heller så de behövde bytas oftare än jag behövt med dessa. Jag har tre par från love milk, och det är just nu de enda jag använder och jag tycker inte att jag skulle behöva fler. Sen beror det ju på hur mycket man läcker också…jag har en komips som tyckte att ett par räckte. Så mitt tips är att vänta med att köpa fler för det kan ju faktiskt vara så att det räcker med ett par.

  3. Kul med lyckade köp!

    Sv
    Vi hade nog egentligen tänkt att ta potträningen i sommar men så kom vi igång nu iaf. Och när hon tycker det är kul och duktig så kör vi på. Det gäller att vara med när Signe säger pottan och Nils blir ofta ledsen eftersom man snabbt får släppa och lämna honom så jag förstår det där med lillebror.

Kommentera

