Flyttpaus

flytt1

Om du undrar varför det är lite tyst här inne just nu, så är det för att all min lediga tid går åt till att packa flyttlådor och rensa ut grejer. Kan säga att om jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt att flytta förra gången så är det ingenting mot nu, när ett helt hem ska packas ner med två barn i hushållet. Känns verkligen som en kamp mot klockan att vi ska vara klara med packandet och allt annat flyttplanerande om en och en halv vecka och dessutom klara av att upprätthålla någon slags normal vardag samtidigt.

Därför blev det inget skrivet om Stora vråldagen, som uppropet Föräldravrålet ordnade igår. Och inte heller kommer jag att skriva något om (eller hinna besöka) Naturskyddsföreningens klädbytardag som ordnas nu på lördag. Jag vill dock ändå tipsa om att gå dit och passa på att byta lite kläder. Förra året bytte jag både till mig några fina plagg till mig själv, och till lillebror som då var precis nyanländ i magen.

Kanske kanske kommer det ett IN:UT-inlägg på söndag om hur rensningen går, men annars blir det nog en liten bloggpaus fram till dess att vi flyttat in i nya lägenheten.

PS. Tack så hemskt mycket för alla lins-tips. Ska gå igenom dem ordenligt när jag får tid efter flytten.

10 reaktioner på ”Flyttpaus

  1. Det ser ut så att du har väldigt organiserade flyttlådor :-). Jag hoppas ni kan vara färdiga med flytten snart och kan få en normal vardag igen.
    Kramar

  2. Wow! Men så bra det kommer bli sen!!
    Jag och lilla K kan låna med lilla E och nya vagnen och promenera en stund nästa vecka om du vill packa en stund i fred på dan.
    Kram
    Sofia

    • Vilket fint erbjudande! Tanken vi har haft är dock att låta nya vagnen ligga nerpackad tills vi flyttar in i nya lägenheten. Men jag får fungera. Kanske behöver jag en paus i packandet och så kan vi promenera tillsammans?

  3. Sv
    Vi måste kanske bli bättre på att ta med Signe in på toan och kolla om hon kan kissa med jämna mellanrum när det händer mycket och inte bara fråga.

  4. Lycka till! Lite samma här fast vi får hjälp att packa kartongerna som tur är.. Men vi har rensat, packat väskor och tagit undan allt som mannen kommer behöva de sista månaderna. Imorgon smäller det! Alla grejor ska packas och börja resan mot Sverige…

Kommentera

