Veckans IN:UT

IN:
8 par ätpinnar
2 bakbunkar
1 bakbord
1 krok
1 overlockmaskin
1 mixer
2 kastruller
1 vas
1 kaffepress
2 prydnadsfigurer
1 uppläggningsfat
1 ugnsform
1 mjölkkanna
1 vinöppnare
4 mått
2 stekspadar
2 kakfat
3 tyger
1 shaker

UT:
194 prylar av alla de slag

Resultat: – 163

Här kommer en lite sen IN:UT-lista för de föregånde två veckorna – fast egentligen äär det bara från förrförra veckan då förra veckan var en nollvecka både in och ut (tyvärr påverkad av att både jag och maken varit/är sjuka).

Vi rensade ju rätt friskt inför flytten och det blev totalt cirka 11 pappkassar som gick iväg till vänner, återvinningen eller Stadsmissionen. Med IN:UT-listan i åtanke skrev jag upp varje pryl som stoppades i de där kassarna, men gissa vad som hände med den listan? Den slängde maken i flyttstöket! Som tur är hade jag i alla fall hunnit räkna ihop resultatet och det var 194 totalt. Känns rätt bra, och galet på samma gång. Tänk att vi hade 194 prylar som kändes totalt onödiga!

Samtidigt har vi fått hem ett antal kassar med prylar som maken fått ärva, så det blev en rätt omfattande IN-lista också. En del saker på UT-listan har helt enkelt ersatts av saker på IN-listan, t ex har dåliga ätpinnar och stekspadar ersatts av bättre varianter. Det enda som är helt nytt på listan är en ny stavmixer då vi bytte ut den gamla som var fruktansvärt slö och inte längre klarade att mixa guacamole.

6 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Blir ju mycket rensning och genomgång av grejer när man flyttar och upptäcker vad man har.

    Sv
    Signe kan inte klättra upp på toaletten själv än trots pall.

    Vi hade ju fördelen att Signe inte går på förskolan än så jag eller husbandet är med henne hela tiden och då blir det ju lite lättare.

    • Ja, det är ju en av de stora fördelarna med att flytta. Förutom att få ett bättre boende då förstås.

      E använder faktiskt pottan som pall när hon ska upp på toaletten… Men vi ska köpa både en pall och en ring har vi tänkt, men det fanns inte där jag hade tänkt beställa plus att vi har haft så mycket andra inköp kring flytten så jag har inte hunnit fixa.

      Nej, jag tänkte på det där, att finns det möjlighet att potträna innan förskolestarten så är det nog himla smart.

    • Ja, jag har velat ha en sån länge men tyckt att det varit ett onödigt inköp så det var ju trevligt att få en. Kan skriva mer om den när jag hunnit sy lite. Har massor av syprojekt att ta tag i när vi väl packat upp allt, det är första prio just nu men sen så ska jag sy. 🙂

  2. Heja heja, friskt humör! Vilket resultat, bra jobbat. Har du tänkt sy barnkläder, eller är det annat som ska pysslas med?

    Sv: Tack! Vi har haft en riktigt skön semester, även om vädret gärna hade fått varit bättre. Men att inte behöva tänka på allt vardagligt som disk, tvätt och matlagning har varit fantastiskt skönt. Att kunna lägga 24/dygn på varandra istället för tråkiga måsten 🙂

    Vi hyrde en sulky var åt flickorna, det var nästan fullt liggläge (vilket vi kollat upp innan), så det funkade bra att både åka runt och att sova. Dock kändes det inte optimalt att ha henne framåtvänd, men för en veckas semester fick det funka.

    Jag tycker att det är galet stor skillnad med första och andra barnet, med hur mycket tid man kan lägga på dem alltså. Men det är ju naturligtvis så att andra inte kan få lika mycket tid, och jag tänker att jag som är nummer fyra av fem i syskonskaran inte fått några direkta men för livet, så det blir nog folk av Elsa också 😉

    Skönt med ledig sommar tillsammans, hur länge ska ni vara lediga? Och har ni några planer redan nu? Kram

    • Till attt börja med är det en hel del inredning som ska sys – gardiner, kuddfodral bland annat. Men sen kan det nog bli en del barnkläder förhoppningsvis.

      Ja, jag såg vagnarna på dina bilder, ser ju helt ok ut ändå.

      Vi är lediga till mitten av augusti så det är himla skönt. Önksar bara att vi kunde komma i ordning ordentligt här hemma så att vi bara kan njuta av ledigheten sen. Har inget helt spikat än, men diskuterar lite planer. En sak som vi ska försöka få in är en namnfest för Eskil, men då är det nog dags att sätta igång med planerandet.

Kommentera

