Veckans IN:UT

IN:
2 förvaringslådor
2 sängbottnar

UT:
Ingenting

Resultat: +4

Nu börjar vi få in llte nytt i hemmet efter all rensning, och mer kommer det att bli de närmsta veckorna.

Att vi köpte nya sängbottnar var dock rätt spontant. Egentligen skulle vi köpa en madrass att ha i barnrummet (som kuddhörna där en vuxen skulle kunna sova om det behövdes), men maken kom på idéen att vi skulle lägga hans sängbotten i barnrummet och uppgradera hans sänghalva. Eftersom den nya sängbotten var högre än den gamla så blev vi ”tvugna” att köpa en till mig med för att matcha. Fast helt ärligt så behövde vi båda nya då vi underskattade viktestimeringen när vi köpte de gamla sängbottnarna när vi flyttade ihop. Egentligen hade jag önskat att vi kunnat vänta och köpa riktiga ordentliga ekosängar, men nu blev det i alla fall varianter i naturmaterial från Ikea. Skönt sover jag hur som helst i den nya sängen.

4 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Jag är också på jakt efter en ny säng/sängbotten/madrass, vill ju gärna ha en eko men de är ju så dyra. Blev nyfiken på vilka sängbottnar från ikea som har naturmaterial i sig?

    • Om du tittar på deras hemsida så är det de som har bruna sidor som är i naturmaterial. Är inte helt insatt i tillverkningen, och skulle väl gissa på att det inte är bästa ekovalet, men känns som ett prisvärt alternativ till de vanliga modellerna.

  2. Hej, läser din blogg med stor behållning. Får inspiration o pepp frpn den. Jag försöker själv tänka på miljön o leva hållbart. Det är inte alldeles lätt tycker jag men, som sagt, jag försöker o jobbar på efter bästa förmåga. Nu ska vi köpa sängar till våra två små söner o jag vill köpa fullstora sängar till dem o har sett Ikeas sängar i naturmaterial men jag har dålig koll på vilka märken/affärer som säljer ”heleko”. Så min fråga till dig är om du möjligtvis har ngt tips o isf vill dela med dig?! Tack på förhand, Karin

Kommentera

