Handcréme från L:a Bruket

handreme

Handcréme från L:a Bruket, 100 ml, 169 kr i deras webbshop

Som småbarnsmamma till två blöjbarn blir det väldigt mycket handtvättande, och en bra handkräm är nödvänlig i mitt badrumsskåp. Nu senast slog jag till på Lilla Brukets variant.

Det viktigaste med en handkräm är för mig att den återfuktar bra och går snabbt in i huden, och det tycker jag att den gör. Krämen känns ”salvig” utan att vara fet vilket är ett stort plus i min bok. Doften är ganska stark och jag kan tänka mig att antingen älskar man eller så hatar man den – jag älskar den! Den får mig att tänka på sköna spadagar, och det är ju inte helt fel.

Den enda nackdelen som jag kan hitta med denna är samma som så många andra krämer – jag tycker att öppningen är för stor. Det gör att det blir svårt att dosera och att krämen inte blir lika dryg som den annars skulle kunna vara. I övrigt gillar jag verkligen förpackningen. Till skillnad från krämer i plasttuber så blir den här bara snyggare ju mer den används och slits. Jag plockar gärna upp den här ur skötväskan vid nästan vilket tillfälle som helst.

Betyg: 4.5/5

4 reaktioner på ”Handcréme från L:a Bruket

  1. Åh, ska köpa en sån till mamma. Hon envisas med handkrämen från olivserien på Åhlens. Jag säger men det är plast, hon ba men den är bra! Fint tips! 🙂

  2. Pingback: I mitt badrumsskåp – Ekomamma i stan

Kommentera

