Lästips om egen gröt

Jag vet att det är många som är intresserade av tips på bra sätt att laga egen barngröt, och glädjande nog har min favoritmatbloggare börjat laga egen gröt till sin lilla. Här hittar ni receptet på en järnrik bebisgröt.

4 reaktioner på ”Lästips om egen gröt

  1. Tack för tipset! Ska kolla innehållsförteckningen på paltbröd och se om det funkar för Elsa. Nu kokar vi gröt på polenta som vi berikar med mjölkfri ersättning, men jag tycker att innehållsförteckningen på den är låååååååång och skulle gärna ge henne ännu mer ”naturlig” mat. Tycker fortfarande att det kan vara svårt med hennes allergier, och det blir fort att vi snöar in på samma saker då vi lärt oss att de fungerar. Bröd t.ex, själv äter jag ytterst sällan köpesbröd (förutom knäcke) medan hon äter det i stort sett varje dag. Samlar energi (den tycks ha tagit semester..) och ska ta tag i det till veckan! Tack för sparken i baken 😉

    Sv: Kvällen med arbetskamraterna var toppen! Så skönt att vara ”bara jag”, och att släppa allt ansvar för en kväll 🙂

    • Ja, ibland är det tufft att komma igång med de där bra vanorna man har tänkt att ha… Jag har fortfarande ett gäng sådana som jag inte riktigt orkat ta tag i. Min tanke nu är att när vi kommit igång i lägenheten (har några möbel- och syprojekt kvar, och lite mindre grejer också) så ska jag beta av en vana i taget.

Kommentera

