Handtvål från Salviderm Naturligtvis

tval_salviderm

Handtvål, Salviderm Naturligtvis, 300 ml. 49 kr hos Eleven.

Vanligen använder vi fast tvål här hemma, men i flyttstöket passade vi på att testa Salivderm Naturligtvis. Det här är ytterligare ett märke jag tycker är väldigt intressant – svenskt och i budgetklassen.

Tvålen rengör bra, och den torkar inte ut huden. På plussidan kan även nämnas priset. Jag som gillar stilrena produkter har inte denna som någon favorit, men tycker att den ändå passar in ganska bra i badrummet. Det enda som jag egentligen har svårt för med denna tvål är doften som för mig påminner om myggmedel. Som tur är sitter den inte i efter att händerna tvättats klart så det känns ändå helt ok även om jag skulle föredra en tvål som jag tycker luktar gott.

För oss blir det nog handtvål även fortsättningsvis, men den här är absolut ett helt ok alternativ för den som gillar flytande tvål.

Betyg: 3,5/5

10 reaktioner på ”Handtvål från Salviderm Naturligtvis

    • Kanske ska lägga till en liten text om detta i ”om bloggen”-texten. Jag har nämligen skrivit om detta tidigare, men tror att det var länge sen.

      Jag håller hårt på att det inte går att köpa inlägg här på bloggen, och alltså är inga inlägg ersatta. I vissa fall samarbetar jag med företag kring tävlingar eller dylikt, och i en del fall har jag fått produkter skickade till mig som promotion. Jag utlovar dock aldrig att skriva positivt om någon produkt, utan det är helt mitt eget val om jag ska skriva och i sådana fall vad. Jag tipsar gärna om produkter som jag gillar, men det är utifrån mig själv och inte på uppdrag från något företag. Har jag fått en produkt skickad till mig brukar jag skriva det, i annat fall är det jag själv som köpt produkten.

  1. Har samma hemma, köpte hela serien och jag gillar det verkligen. Kristofer tycker dock också att det luktar myggmedel. Favoriten är scruben.

      • Nej. Scruben doftar kanel. Duschkrämen citron. Jag gillar slla. Schampot löddrar lite dåligt, dey är det enda negativa.

      • Det låter ju bra med olika dofter, även om just kanel inte är någon favvo hos mig. Kul att du gillar schampot. Funderar på om jag ska testa det när det vi har nu tar slut.

  2. Och den finns på ica maxi! I alla fall hos oss. Tycker det är skönt att slippa beställa jämt. Och man kan ju köpa en tvålpump man tycker är snygg och hälla över i när man köper nån annan. Tycker du inte att man blir torr av en hård tvål?. Det brukar jag uppleva. :-S

    • Ja, jag håller med om att det är skönt att köpa saker i butik, plus att då når man ju även ändra än de specialintresserade som kan tänka sig att beställa allt från ekowebbshoppar.

      Jag har inte upplevt någon större skillnad just mellan hård tvål och flytande, men däremot har jag också upplevt att jag blir torrare av vissa tvålar.

Kommentera

