Deo från C/O Gerd

cogerd_deo

C/O Gerd Eco Deodorant, 60 ml, 169 kr i C/O Gerds webbshopp.

Den har väldigt mycket för sig den här deon – den är svensktillverkad, rollon (jag är inte superförtjust i cremeformen som flera ekodeodoranter har) och kommer i en snygg stilren förpackning. Doften är också helt ok. Jag hade höga förväntingar på denna eftersom den rosats friskt av flera bloggare jag följer. Många var så nöjda att de utnämnde denna till den bästa naturliga deo de testat.

Men… För mig håller denna tyvärr inte måttet. Det är visserligen en hård period att testas i just nu – en ammande småbarnsmamma i juni svettas en hel del, men jag har testat andra deos som klarat amningsperioden. Den här klarar inte riktigt en intensiv barnvagnspromenad och jag känner mig inte fräsch igenom hela dagen. Nu är visserligen de flesta av mina tröjor smutsiga efter en dags användning med kladdiga barnhänder och ansikten i närheten, men skulle de klara att stå emot småbarnens smuts här hemma så skulle det ändå inte vara tal om att ta på sig tröjan en dag till.

Eftersom så många andra gillat denna så kan jag tänka att det bara handlar om personkemi, men vi klickar tyvärr inte alls.

Betyg: 2/5

PS. Jag har halva kvar så är det någon som är intresserad av att testa den (som sagt så har ju många andra utnämnt den till bästa deo) – maila mig. Mailadressen finns på sidan med info om bloggen.

5 reaktioner på ”Deo från C/O Gerd

  1. Har samma erfarenhet som du tyvärr. Den hade ju alla förutsättningar men föll pladask efter att ha mött min kropp 😦
    Den är lätt att få på plats, luktar gott, torkar snabbt MEN börjar rinna och jag känns plaskblöt under armarna efter lite enkel dammsugning.
    Men jag ska ge den lite mer tid. Har ju haft ekodeos innan som passat mig toppen i 2 mån sen helt plötsligt inte funkat alls så vem vet denna kanske gör tvärtom 😉

    • Tråkigt att den inte passar dig heller. Märkligt det där för övrigt med att kroppen plötsligt gör halt och att något som varit toppen plötsligt inte längre funkar. Funderar på att testa den igen när jag slutat amma, men nu hittade jag faktiskt en ny favorit på semestern så vi får se (kommer att skriva om den deon också så småningom).

  2. Åh, för mig och min ”mammagrupp” fungerar den urbra. En av tjejerna hade testat den och lovordade så vi föll dit en efter annan. Köpte min på Oikos i Stockholm och de sa att man kunde behöva upp till en månad ibland innan ”giftena” från aluminiumdeos försvunnit. Men, det är väl olika för alla!

    • Vad kul att den funkar bra för dig! Det sägs ju generellt om ekoprodukter att det tar ett tag för kroppen att ställa om sig, men det är många år sedan jag använde mig av deos som innehåller aluminium så det är nog inte det i mitt fall.

  3. Jag är nöjd med den, so far, men jag har inte använt halva än! Däremot inte den urtekram som just nu ligger på jobbet, den funkar inte alls. Påminn mig, fast jag vet att vi pratat om det tidigare, vilken är din ekofavorit? Har bytt ut allt annat och deo känns viktigt, men måste ju verkligen funka…

Kommentera

