Sex månader

bebis

Tänk att nu har han funnits hos oss ett halvt år – fina fina lillebror.

När han var alldeles ny minns jag att vi träffade en granne som har två barn och som berättade att det tog henne ett halvår att landa i tvåbarnslivet. Landat tycker jag faktiskt att vi gjort och att lillebror tar mer och mer plats i familjen även om han ganska ofta bara får hänga på. Själv så känner jag mig ganska mycket i nuet och att jag njuter i de små stunderna, bara av att han finns här hos oss. Vi samsover och bara att få snusa på hans sovande huvud när jag ska sova fyller mig med en otrolig lycka och tacksamhet. Tänk att vi fick två fina ungar, jag som trodde att det kanske inte skulle bli några alls.

Om jag ska skriva något mer om halvårslillebror så är det att han är en glad skit. Han gillar att kolla på när syrran spexar, att försöka krypa och att tugga på saker. Än har vi inte börjat med smakisar, men han är himla intresserad så tanken är att vi ska sätta igång när vi åker ut till sommarstugan nästa gång. Där odlas potatis, morötter och annat gott, och vad kan väl passa bättre som första smakportion än egenodlade grönsaker?

 

5 reaktioner på ”Sex månader

Kommentera

