Borta bra men hemma bäst

semester_1

semester_4

semester_2

semester_3

Så är vi hemma igen, efter en knapp månad i Provence. Vi har haft det väldigt skönt, med mycket sol, bad och lata dagar. För att inte tala om all god ost, vin och frukt.

Det känns som att båda barnen blivit mycket större under resans gång: Lillebror har fått sin första tand och tar sig målmedvetet framåt, och storasyster är numera i stort sett blöjfri utom under sovandet. Jag var lite nervös innan hur det skulle gå att resa med två så små barn, men jag tycker att det funkat bra på det stora hela. Det kan nog komma ett litet inlägg snart om min erfarenhet och tips kring att resa med två småbarn.

Även om jag redan längtar tillbaka, så är det skönt att vara hemma ändå. Förhoppningsvis kan vi dessutom hyfsat snart komma iväg en sväng till lantstället så att semesterkänslan förlängs ytterligare.

9 reaktioner på ”Borta bra men hemma bäst

  1. En månad I Provence låter härligt värre :-), hyrde ni ett hus? Isåfall genom vilka hyrde ni?

  2. Åh men gud vad härligt!! En månad utomlands, fast jag förstår att ni längtade hem till sist. Grattis till 6 månaders bebisen!! 😀 (och shit vad nöjd jag är attjag kollade in här innan jag köpte mig en Gerda, som jag funderat på… )

      • deo-Gerda, eller jag kanske minns fel nu. 🙂 köpte en thaideo den höll inte alls måttet igår, men det var åh andra sidan 29 grader typ ju. Kanske inte någon deo som klarar den fuktiga värmen….

Kommentera

