Vardag igen

Vi har haft en himla fin sommar, men faktiskt har jag den senaste tiden längtat efter vardag igen. Efter rutiner, efter möjlighet att lägga lite tid på att fixa hemma istället för att planera resor och utflyktsbesök. Det återstår att se om känslan håller i sig när hösten kommer, men just nu är det ganska skönt att vara glad över vardagen istället för att sörja ledigheten.

Den här veckan mjukstartar vi då storasyster går några dagar på förskolan, och jag och maken tar tag i några projekt hemma och förbedelser inför nästa vecka då vardagen drar igång på riktigt.

6 reaktioner på ”Vardag igen

  1. Det är ju i vardagen livet levs, bland diskhögar, nattvak och tvättmarathon. Framför TV’n, med näsan i en bok, på t-banan och i parken. Handling, planering och föräldramöten.
    Att få ha en vardag med tak över huvudet, mat på bordet och gärna med en familj att dela den med är i sanning eftersträvansvärt. Jag älskar vardag!

  2. Jag tycker också att det känns skönt med höst och nystart 🙂

    Sv: Oj, det var många faktorer som vägde in då vi skulle göra vårt val. Pris och rätt planlösning var nog de två största. Och så fick vi en så himla bra känsla när vi besökte fabriken i måndags! Vilken modell var det du fastnade för? 🙂

    Fick en kommentar under din om att det är fullt möjligt att flytta innerväggar i enplanshusen då det inte är bärande väggar 🙂

    • Det var Bjarke som faktiskt var nästan precis som jag tänkt mig. Det enda var att jag skulle vilja ha en öppen panlösning mellan kök och vardagsrum, och ett litet umgängesutrymme på övervåningen. Jag vet inte riktigt varför, men jag är absolut inne på två plan.

Kommentera

