Smakisar!

morotssmakis

Lillebror blir stor snabbt. Inte nog med att han numera kryper som en galning och ställer sig upp mot det mesta, nu ska han äta riktig mat också!

Hittills har vi hållit oss till smakportioner, men det dröjer nog inte länge förrän jag behöver botanisera vidare bland Lilla matdérivens finfina recept. Grönsaker från lantstället kändes som den bästa starten på matbanan, men väl hemma i stan får det bli eko från butiken istället. För visst är det självklart att lillebror ska ha giftfritt!

4 reaktioner på ”Smakisar!

  1. Vad tiden går fort!! Nu minns jag inte åt vilket håll ni har landet men är ni i närheten av Norrtälje måste jag rekommendera skördemarknaden med grönsaker från Senneby Trädgård. Allt eko och närodlat!

    • Det är ganska nära till Senneby Trädgård ja :-), och de säljer grönsaker därifrån på närmasta Icat. Köpte bönor därifrån nu senast vi var uppe och de var väldigt goda. Fast nästa år kanske vi odlar själva om jag är lite optimist. 🙂

  2. Det klart att han ska ha bra mat! Det är ju faktiskt väldigt enkelt att göra egna pur’eer dessutom. Fast när min lilla var bebis så fick jag ofta reaktionen att det var lite konstigt och krångligt att göra det själv.

    • Ja, jag håller helt med. I min mammagrupp på bvc pratades det bara om burkar hit och burkar dit. Jag tror att jag var den enda som lagade själv. Till och med informationen från sköterskan på bvc handlade bara om burkmat. Riktigt tråkigt då det inte är så himla svårt. Jag upplever dock att många tycker att det är att spä på det dåliga mammasamvetet/mammastress om man pratar om att göra saker som tar lite extra tid.

Kommentera

