Veckans IN:UT

IN:
26 olika glas (vinglas, snapsglas mm)
4 tallrikar
1 lakan
1 hushållsassistent

UT:
8 glas
2 vaser
3 saltströare
1 fat
1 ljusstake
1 bok

Resultat: +15

Inte ett helt kul resultat den här veckan. Jag skyller allt på maken som visade sig ha en kasse med ärvda glas stående som inte blivit uppackade i flytten. Några glas blev ersatta och lämnade till Myrorna, men de flesta var nytillskott av sådana sorter vi inte haft tidigare. (Framför allt olika typer av drinkglas som maken var väldigt glad över.)

Att jag fick fyra tallrikar av en sort jag tycker är väldigt fina (och dessutom kommer att få flera) blev startskottet för något som vi pratat om ett tag – att byta ut vår servis. Det känns på ett sätt himla onödigt. Den vi har funkar ju, även om inte mönstret är något favorit hos varken maken eller mig. (VI fick ärva den av en äldre släkting när vi flyttade ihop så vi har inte riktigt ”valt” den.) Ett större problem är att den inehåller så många delar. Vi använder bara tallrikarna, och att låta resten stå och ta plats i skåpet känns bara dumt, samtidigt som jag inte haft hjärta att bryta den och göra med av med bara de delar vi inte använder. Men men, nu gör vi oss av med hela istället och satsar på att bara har servisdelar som faktiskt används.

Och sist men inte minst – vi har blivit med hushållsassistent! Känns väldigt trevligt nu när vi har ett lite mer arbetsvänligt kök och jag ska vara föräldraledig hela hösten. Hoppas bara att jag kommer att hinna baka så mycket som jag skulle vilja.

4 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Hej!
    Nej det finns knappt bakåtvända stolar utomlands. Inte för att deras forskare tror annat, för de är minst lika insatta som våra forskare i Sverige, men de lyckas inte nå ut på marknaden. Bilbarnstolsföretag kommer inte in på marknaden om de har bakåtvända stolar för folk fattarinte säkerheten.
    Att ta med en stol kan också vara svårt då de är hemskt oförsiktiga med bagage och risken är stor att stolen faktiskt skadas och på så vis faktiskt också vara osäker.
    Jag tycker du ska ställa frågan på Besafe´s facebooksida, för de är toppen och så kan du fråga min vän Alfva ( http://blogg.alltforforaldrar.se/alfva/ ) som reser med barn väldigt mycket.
    Hoppas du får svar på dina funderingar!

    • Tack för svaret. Ska kolla upp med Besafe inför nästa resa. Då kommer lillebror bara att vara 1,5 och då vill jag absolut inte ha honom framåtvänd och helst inte storasyster heller även om hon då i alla fall kommer att närma sig åldern då hon blir för stor för stolen.

  2. Den multifärgade overallen ligger redan upplagd på tradera med bud, så tyvärr kan jag inte sälja den åt dig. Synd jag inte såg det tidigare!

Kommentera

