Äntligen fredag!

vardag

För första gången på väldigt länge kan jag säga att det äntligen är fredag. Den här veckan betyder det att maken gjort sin första arbetsvecka på nya jobbet och jag har klarat en hel vecka av vardagsansvar. Det känns som om jag mest stressat och inte hunnit så mycket (som t ex att svara på sms, fixa den sneda gardinen i vardagsrummet och söka ett jobb) så för att klappa mig själv lite på axeln ska jag lista saker jag faktiskt gjort:

Hängt med fina mammor

Kokat kikärtor så vi inte behöver köpa burkar

Lekt en himla massa i parken

Tagit fram tygblöjorna igen efter en alldeles för lång paus (och för er som är tygblöjsintresserade – jag ska skiva mer om ämnet snart!)

Tvättat, handlat, städat och lagat en massa himla god mat (förutom en rätt som blev ”sådär”)

Hälsat på min mamma på jobbet

Lagt ut annonser på massa grejer som vi inte använder

Lyssnat på ett radioprat (första för i år)

Plockat upp massa leksaker från golvet

 

Känns rätt bra för en första vardagsvecka, men nästa vecka ska jag nog ta det lite lugnare. Nu ska jag hämta storasyster på förskolan!

4 reaktioner på ”Äntligen fredag!

  1. Hurra för blöjorna! Du har väl inte missat att det numera finns en tygblöjeförening i Sverige: http://www.blojupproret.se/ . Sen skulle jag vilja rekommendera facebookgruppen Tygblöjor också (finns även en köp och sälj), den är verkligen suverän. Lite så att jag hänger kvar trots att A nu är torr… Önskar förresten att jag hunnit med hälften av det du gjort i veckan! Bra jobbat!

    • Tack för tipsen! Har funderat just på tygblöjsgrupper på FB, men vet inte om jag har tid med mer datorrelaterat…och köp och sälj känns lite riskabelt för att nu är jag himla sugen på att prova fler sorter. 90% av våra blöjor just nu är Fuzzi Bunz och även om de funkar bra så är det ju kul att prova annat.

Kommentera

