Lillebror äter lunch

bebispasta

Vi lagar egen barnmat till lillebror. Jag tycker att det är godast, nyttigast och faktiskt ganska lätt. För att inte tala om att det är ekonomiskt och ger ett lite roligare utbud av rätter.

Ovan har jag lagat en variant på Första mosbokens/Lilla Matdérivens Pasta med broccoli, fast med ärtor. Jag kokade helt enkelt risoni med en vitlöksklyfta och slängde ner ärtorna på slutet av koktiden. Seden mixade jag pastan och ärtorna tillsammans med lite parmesan och basilika. Rätten gick hem både hos lillebror, och hos storasyster som åt upp det som blev över. Av lillebrors portion, kanske ska tilläggas, för jag lagade tillräckligt för tre måltider när jag ändå höll på.

6 reaktioner på ”Lillebror äter lunch

  1. Jag äääääälskar Lilla Matdériven – har gjort en del därifrån redan innan vi fick A (Halvan) och jag kommer definitivt låta mig inspireras där när han börjar äta. Kommer också att försöka laga så mycket som möjligt själv, av just de skäl du anger.

    • Såg nu att mitt svar inte blev publicerat, så jag testar igen… Vad kul att du också följer den bloggen och att du kommer att laga eget sen också! Har du någon favorit till er att tipsa om?

  2. Alltså..om inte storasyster vill ha lillebrors rester så kan jag ta dem 😉 Det där lät att vara riktigt gott!

    Sv: Det känns som lagom ambitionsnivå hemma hos oss att göra en ny rätt i veckan, det hinner vi alltid med även om vi åker bort över helgen eller har mycket kvällsplaner.

    Att göra-listor är ju riktigt bra, så länge det inte skapar negativ stress. Man får väga av det där! Ofta får jag stanna upp och fundera, även om saker inte tar särskilt lång tid så kanske det tar mycket från energikontot. Samtidigt vet jag att jag mår bäst när jag får mycket gjort om dagarna..

    Elsas lilla dykning skrämde verkligen upp mig..tror att vi ska sätta något tungt runt hennes fotleder så hon inte orkar klättra överallt 😉

  3. Sv: Ska börja lägga ut de nya rätterna och dela med mig 🙂

    Hittills när det gäller produkterna från Estelle&Thild så funderar jag om jag skulle ha tagit cleansing gel istället för cleansing milk. Har använt gel tidigare och tycker att det känns ”renare” på något sätt, men tror att mjölken är bra under vintern när det är så torrt..Vi får se helt enkelt 🙂

    • Jag har faktiskt inte provat någon av rengöringsprodukterna, men är generellt inte så förtjust i rengöringsmjölk utan vill ha en mer ”tvålig” känsla. Läser gärna sen vad du tyckte om dem.

Kommentera

