Sista sommarhelgen

gardsmejeri

apple

landethelg

I helgen tog jag och barnen långhelg och följde med mormorn ut på lantstället. I rättan tid för att hinna njuta av de sista sommardagarna innan hösten tog vid.

Vi har plockat äpplen direkt från träden, gungat hängmatta, fikat utomhus, och tack vare att jag glömde mobilladdaren hemma – även haft total internettystnad. Ytterligare en avkopplande detalj är att jag gick och lade mig med barnen varje kväll. När de sedan somnade, låg jag och mormorn  och läste tidningar tills det började grusas i ögonen. Måste göras oftare!

9 reaktioner på ”Sista sommarhelgen

  1. Är det torkade äpplen i burken? Hur har du gjort dom? Kommer ihåg att jag åt det någon gång när jag var liten men minns inte alls om de smaksattes eller vad gjordes med dem. Så du får gärna berätta för mig 🙂

    • Det är faktiskt inte jag som gjort dem utan min mormor, men jag har gjort det själv några gånger och då bara haft dem i ugnen på låg värme tills de torkat. Jag vet att några vänner smaksatt med kanel, men jag tycker att de är godast naturella.

      Nu när jag skriver det inser jag att jag har ett gäng lite ledsna äpplen från sommaren kvar som borde få bli äpplechips. Får återkomma när (och om) jag får till att torka dem.

Kommentera

