Veckans IN:UT

kavat_amanda

IN:
1 par skor
3 par strumpor


UT:

Ingenting

Resultat: +4

En plusvecka, men en sådan som känns helt ok. Både nya skor och strumpor var välbehövliga inköp. Dessutom är jag otroligt nöjd med skorna – ett par ekologiska kängor från Kavat. De är gjorda av svenskt vegetabilgaravat skinn helt utan krom och andra skadliga kemikalier och har dessutom en sula av delvis återvunnet gummi. Förhoppningsvis håller de himla länge. Det jag kan konstatera hittills är i alla fall att de både är snygga och sköna.

12 reaktioner på ”Veckans IN:UT

    • Kan säga att jag också har kollat på dem cirka hundra gånger innan jag slog till. Först var jag mest sugen för att de var så fina men stod emot då jag egentligen inte behövde, men sen slet jag ut flera par skor förra året så då blev det ett bra ”måste-köp”.

      • Åh jag behöver inga den här hösten heller, som tur var sammanfaller det med att jag inte kan köpa ett par, hehe. Men nästa höst, ta mig tusan, då blir det skor. 😀 Då har ju du levt ed dina ett år med, perfekt ju! Då kan du avslöja hur nöd du är 🙂

  1. Åhh, jag har tittat på dem ett bra tag också, men eftersom de inte finns i någon butik i närheten måste det bli nätköp och då kan man ju inte känna på dem och prova på samma sätt och då blir jag alltid lite osäker… Jag läste någonstans att de var hårda i sulan, stämmer det? Hur är de i storleken?

    • Jag hade tur att de faktiskt fanns i en butik här i närheten, men just de jag ville ha fanns inte inne så det blev ett nätköp i alla fall. Jag tycker att storleken är normal. Att de är hårda i sulan kan nog stämma, men jag tycker att det känns ok i ”stunsen” ändå. Har bara använt dem ett par dagar, så jag får kanske återkomma när jag gått in dem lite mer.

  2. Är det en Amanda? Är i behov av ett par ordentliga kängor, och har länge varit sugen på ett par Kavat..Men så såg jag barnmodellen Ägir, väldigt lik Amandan fast med dragkedja på insidan, och funderar om inte det skulle vara bättre. Fördel med att ha pyttefötter (fast barnmodellerna finns upp till storlek 38) 😉 Skulle så gärna vilja prova i butik, var idag in till enda återförsäljaren som finns här uppe, men de hade bara småbarnsskor..Såg att du skrev ovan att du upplevde dem som normala i storleken, så jag får helt enkelt beställa hem och prova 🙂

    Sv: Precis, minnena finns ju kvar ändå..och vi stortrivs redan i lägenheten! Imorgon kommer en från fastighetsbolaget och kollar på lite grejer vi har anmärkningar på, så vi får se vad de säger om tapeter och sånt 🙂

    Liften var GULD VÄRD! Vi sparade in väldigt många varv i den 66 steg långa trappan, och det behövdes bara tre lyft som tog mindre än en timme. Vi kommer absolut hyra en när vi flyttar ut 🙂

    Hittade täckbyxorna i en fysisk butik, de har även webshop men där fanns bara ordinarie priser såg jag.

    • Ja, jag hade en bekant som köpte barnmodellen och det verkade funka bra. Har gjort det själv på stövlar och ibland med kläder också.

      Är du lockad av en Ägir så är det ett tips att de är på rea nu.

Kommentera

