Äntligen mandariner här hemma!

mandariner

Tack vare Goodstores öppnande i Hornstull har jag nu fått tillgängligt ännu mer ekovaror. För trots att närmaste Ica faktiskt har ett ganska stort ekoutbud har jag saknat vissa saker. Som den där härliga mandarindoften nu när det börjar bli kallt och mörkt. Eftersom jag vet att just citrusfrukter besprutas väldigt hårt så känns det bra att kunna hitta giftfria mandariner (eller är det satsumas) att bjuda barnen på.

4 reaktioner på ”Äntligen mandariner här hemma!

  1. Handlade ekologisk småcitrus (gissar att det var clementiner) på Willys igår! Fanns apelsiner också, blev glatt överraskad 🙂

    Sv: Det känns som att man behöver ”landa” ordentligt efter småbarnstiden för att kunna ta ett fast beslut, vissa dagar är jag riktigt inställd på en trea, andra dagar tänker jag att vi har det bra som det är (lustigt nog alltid efter tjorviga nätter och dagar, hehe). Förstår att det komplicerar det hela att behöva ta med ett IVF i beräkningen!

    Anledningen till att jag tog rengöringsmjölken var faktiskt att den var på kampanjpris och att jag var nyfiken, men nu vette katten om det var ett så bra beslut. Ska som sagt testa gelen när mjölken är slut 🙂

    Ja, nyss satt jag med en pyttebebis i famnen, nu är den där bebisen helt plötsligt en ettåring som springer runt och har en stark personlighet och egen vilja. Vad hände?!

    Vi har färre fönster att pynta nu efter flytten, så för oss är det tvärtom, i år får en del stjärnor/ljusstakar stanna i lådan i väntan på nästa jul. Innan flytten rensade vi dock ut det som inte används eller var trasigt, så vi har minskat på mängden pynt. Tror att vi ska börja plocka fram i helgen, lägger självklart upp bilder!

    Jag är en bättre mamma när jag får sova, det är helt enkelt så. Undrar bara hur lång tid det ska ta innan mina kära döttrar inser det, haha 🙂

Kommentera

