Veckans IN:UT

IN:
1 dressingflaska

UT:
Ingenting

Resultat: +1

Dressingflaskan funderade jag lite på om jag skulle sätta upp på listan, för det var faktiskt en födelsedagspresent till maken men den kommer ju att användas i hushållet så då får den ju vara med. Övriga presenter var mer personliga till maken så de hålls utanför.

5 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Jag måste fråga (även om det inte alls passar här). Var köper du ekologisk frukt å grönt?
    Jag har väldigt svårt att hitta annat än banan, äpple, enstaka päron och morötter och potatis.
    Jag skulle vilja ha färsk palsternacka, broccoli, majs, ananas, persika, mango. Allt sånt där gott!
    Var inne på Goodstore på Skånegatan och blev tyvärr besviken över utbudet.

    • Fråga på bara! 🙂 Jag har inte spanat på frukten så mycket på Goodstore på Skånegatan, men den på Hornsgatan tycker jag har ett rätt bra utbud. De har i alla fall mandariner som vi äter i mängder just nu, men även har jag sett granatäpple, avocado mm. Vi brukar även handla på Ica Kvantum i Liljeholmen och där har jag sett allt det du skriver ovan, även om det inte finns just nu pga säsongen. Har även hört att Daglivs vid Fridhemsplan ska ha ett väldigt bra ekoutbud.

      Har tidigare skrivit om att jag funderat på en ekologisk låda med frukt och grönt och det kan ju vara ett alternativ om man vill slippa åka runt.

    • Kul att bli utmanad, ska fundera på vad det är för pryl som vi inte har som många andra har. Hade du frågat för ett år sen hade jag sagt micro, men det köpte vi faktiskt när lillebror föddes.

Kommentera

