Veckans IN:UT

IN:
1 kakform
3 kakmått
5 hus
5 julfigurer
3 svampar
3 tyger

UT:
11 julgransprydnader
3 kuddfodral
6 hårspännen
1 ugnsform

Resultat: -1

Så här i adventstider går min in- och utlista passande nog i julens tecken. Vid ett besök hos min mamma gick vi igenom lite ärvt julpynt och det slutade med att jag fick med lite figurer och hus till en vinterstad som vi varje år brukade bygga upp kring pepparkakshuset när jag var liten. Det är en fin tradition som jag gärna för vidare, så jag blev väldigt glad över hus och figurer som passade till detta.

Det blev även lite rensat bland julsakerna. Ett gäng julgransprydnader som jag tog emot från mamma förra året trots att jag var osäker, fick nu gå vidare. Annars har det mest rensats lite här och där. En genomgång av mina gamla hårgrejer fick som resultat att jag sparade det mesta till storasyster, men några (stora och plastiga) spännen valde jag bort. Dessutom har jag äntligen sytt nya, barnvänliga kuddfodral till kuddarna i storasysters rum så de gamla fick gå vidare till nya ägaren. Tygerna på listan hör dock inte till detta projekt, utan är tänkta att bli kuddfodral till vardagsrummet, när jag hittar tiden att pyssla där.

4 reaktioner på ”Veckans IN:UT

    • Jag brukar oftast ha ett pågående inlägg i redigeringsläge på datorn där jag fyller i allt eftersom.

      Om du är sugen är det ju bara att haka på. Själv började jag vid årsskiftet för två år sen, och det är ju snart dags för nytt år igen så varför inte dra igång då? 🙂

  1. Hej! Vi behöver inhandla en pulka/kälke till våra småtjejer. Vet du om det finns ett bättre miljöval än de i vanligt ”plastaskit”?

    • Det enda jag hittills vet är att det finns svanenmärkta pulkor (vilket tyvärr inte säger så mycket), att man kan köpa mer klassiska kälkar i trä (vet dock inte hur småbarnsvännliga de är), eller för att komma undan från den mesta plasten så finns ju snowracer. Kanske ska kolla upp utbudet! Själva har vi en vanlig loppisköpt småbarnspulka som nog räcker i år med om man tänker att lillebror är så liten att han inte åker.

Kommentera

