9. Det blogginlägg som jag vill att alla ska ha läst och varför

hand

Nu har jag ju inte hakat på någon sådan där bloggkalender, men OM jag hade gjort det hade jag idag skrivit om Oxhens inlägg ”Pojkar”. Helt enkelt för att det är så träffsäkert och viktigt. Jag har en liten lillebror hemma, och oj vad det berör mig.

När ni ändå är där och läser kan ni passa på att även läsa vardagstipsen till män, eller varför inte om varför prostitution inte är som att klippa håret. Eller vänta nu, varför inte bara börja följa denna fantastiska blogg. Gör det!

6 reaktioner på ”9. Det blogginlägg som jag vill att alla ska ha läst och varför

  1. Är M Graaf gravid igen? Eller drömmer hon bara? Hoppas i alla fall att hon får en son till om det blir något mer barn. Så elak är jag, för jag tycker att det är så provocerande när man önskar ett visst kön.

    • Jag vet faktiskt inte, och även om jag tycker att det är en tråkig inställning att önska kön så tycker jag mest att det är sorgligt att det ska behöva vara så att mammor säger att de inte kan komma sina barn lika nära som de skulle med en flicka. Själv hoppas jag att jag ska kunna vara mina två barn lika nära, men som Oxhen så klokt skriver (http://oxhen.wordpress.com/2013/11/29/men-allvarligt/) att ”…vi lever i ett djupt ojämställt samhälle och det är kört för våra underbara små pojkar så länge vårt samhälle ser ut på det sättet. Min lilla pojke och era små pojkar lär sig tidigt hur samhället fungerar och växer upp till att bli män som fortsätter på samma sätt.” Jag blir bara sååå ledsen, och kämpatokig!

Kommentera

