Veckans IN:UT

IN:
1 kruka
2 julstjärnor
1 sil
1 nagelklippare

UT:
2 dukar
1 tröja
1 sil

Resultat: +1

Vi upptäckte när vi packade upp adventslådan förra helgen att vi saknade julstjärnor till två av fönstren, och jag mindes då att en stjärna och en ljusstake gått sönder förra vintern. Framför allt ljusstaken var himla synd att den inte gick att laga, men samtidigt så är det mer praktiskt med stjärnor nu när vi har en liten plutt som gärna drar i sakerna som står i fönstren.

Något som också gått sönder var vår sil, så den blev slängd och en ny inköpt. På in-listan står även en nagelklippare. Den gamla försvann (dock hyser jag fortfarande förhoppningen om att hitta den på något udda ställe) och trots idoget letande så kom den inte fram. Till slut blev ungarnas naglar så långa att jag blev tvungen att köpa en ny.

På in-listan står även en kruka som vi fick med en fin hyacint i av helgens fikagäster. Kul med gäster som har lyckats pricka in vår stil och är faktiskt något som kommer att bli använt även efter att hyacinten blommat ut.

Sist men inte minst blev en tröja och två dukar lämnade till Stadsmissionen efter lite allmänt rensande. Jag hade tänkt att sy om dem, men inser att jag inte kommer att ha tiden till den typen av projekt så då är det bättre att de går vidare.

2 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Att krukan dessutom var ett second hand fynd måste ju ge lite extra plus tycker jag.. Tack för i lördags!

Kommentera

