Veckans IN:UT

IN:
1 par tofflor
1 spegel

UT:
1 par tofflor
7 dukar
5 julgransprydnader

Resultat: -12

Ett par tofflor ut och ett par tofflor in är resultatet av att jag fick ett par nya i julklapp att ersätta mina gamla. Det var för övrigt min enda julklapp. Jag och makens hade bestämt att vi skulle få en var och att det skulle vara något vi verkligen behövde. (Han fick ett par nya mjukisbyxor.) Kanske inte de mest spännande julklapparna, men oj vad välbehövligt.

PS: Jag glömde visst – vi fick ju ärva en helfigursspegel av makens syster som hon körde över till oss i helgen. Känns trevligt att kunna se nederdelen av sig själv utan att behöva klättra upp på en stol i badrummet.

5 reaktioner på ”Veckans IN:UT

    • Nej, faktiskt inte. 🙂 Vi har lyckats hålla kul-olyckorna till en, och en uppäten halmgrej, vilket känns helt okej med två barn under tre. De julgransprydnander som är med på listan var gamla sådana som man ska sätta ett levande ljus i vilket inte känns helt förenligt med varken barn eller säkerhet.

      • Eller ”okej”, det känns snarare helt fantastiskt att vi lyckats ha julgran med glitter, ljusslinga och glaskulor med en snart ettåring och en som är snart tre och det enda som gått sönder är en glaskula och en halmgrej. Jag och maken har haft sönder fler bara när vi klätt granen vissa tidigare år.

    • Nej, din var rätt kort den med! Kan bara tillägga att om min var kort så var barnens desto längre. Himla bra saker fick de dock, och inte en plastpryl alls så jag är himla glad för att våra släktingar vet hur vi tänker och är med på det, men lite väl många paket. Vi har fortfarande en inslagen julklapp kvar i garderoben då storasyster helt tröttnade på att öppna och de andra barnen var klara sen länge. (En kombo av att våra barn hade fler släktingar på julafton och att E öppnar väldigt noggrannt istället för att köra slit-taktiken som vissa barn har.)

Kommentera

