Ettåring!

ettarskalas

Idag har vi firat en ettåring här hemma! Tänk att det är ett år sen vi fick hålla lillebror för första gången (och veta att det var just en lillebror). Jag är så himla glad att vi fick just honom. Födelsedagsbarnet var dagen till ära på ett strålande humör (som alltid) och gick från famn till famn, när han inte lekte med kusinerna och kompisen.

Maken och jag gjorde egen glasstårta för första gången. Sedan serverade vi även majskrokar, popcornstrutar, vindruvor, ”bananklubbor” och överblivna pepparkakor. Lagom för ett bebiskalas.

23 reaktioner på ”Ettåring!

  1. Stort grattis till Eskil på ettårsdagen! Det här året har gått otroligt fort, det känns att bara några månader har gått sedan han var född, så jag blev lite chockad att nej, det är redan för ett år sedan :-)! Kram på er!

  2. Men vilket kalasfika! Härligt! Gillar också idén med popcorn, ett bra alternativ som jag tror garanterat skulle gå hem hos våra små (iallafall Astrid). Tänk att han funnits hos er i ett helt år..Så häftigt det är, och så snabbt det går.

    Sv: Så roligt med möhippa, förstår att du var lite ur form till kalaset 🙂 Jag vaknade med lite ont i huvudet på söndagen efter vår lilla vinkväll, men skyller på att jag inte är van att få sova så länge ostört 😉

  3. Grattis till ettåringen! Inte relaterat till födelsedagsfirande, men en sak jag undrar; har ni en vattenkokare? Försöker också plastbanta, men tycker det är supersvårt att hitta en vattenkokare som är HELT plastfri invändigt. Har du eller dina läsare några tips? DeLonghi’s ska vara plastfria invändigt, men har läst flera användarrecensioner som menar att kvaliteten är dålig, särskilt i relation till det rätt saftiga priset.

    • Tack!

      Vi har en vattenkokare ja, en från Hugin som heter Castanea i modellen. Den är i rostfritt stål och vad jag kan se så är det endast plast i lock och handtag. Tyvärr är den lite liten, bara 1 liter, vilket funkar bra till te men mindre bra till att koka upp pastavatten vilket vi gör ofta.

  4. Hej! Vad roligt att du också har en son som heter Eskil. 🙂 Min lille Eskil fyller ett år om ett par dagar. Först gången jag ”träffar på” ett annat barn med det namnet. Roligt!
    //Stina

    • Vad kul att du också har en Eskil! Grattis i förskott till honom.

      Verkar inte vara ett så väldigt vanligt namn. Visste ett barn med det namnet innan vi fick vår lillebror, och vet en till efter det.

Kommentera

