Februaris IN:UT

IN:
1 par leggins
1 lampa
1 matta
3 kuddar
3 matlådor
1 kam

UT:
3 leggins
1 klänning (amning)
1 tröja (amning)
3 par amningsinlägg
32 böcker
1 iskrossare

Resultat: – 31

Eftersom jag bestämde mig i början av året för att redovisa min IN:UT-sammanställning månadsvis så kommer här februaris genomgång. Jag är inte helt nöjd med den, då det mesta på in-listan inte har någon ekokoppling. Det var resultatet av att jag i slutet av månaden fick en knäpp av att vi bara var sjuka och ingenting hände i projeket ”hemmet” så jag drog iväg på en shoppingrunda och fick i alla fall fixat lite här hemma. Himla skönt det, men planen var egentligen att flera av de saker som då köptes skulle vara i ekomaterial, men efter att ha kollat runt i månader, frågat i Facebook-grupper etc utan att hitta tillräckligt bra grejer, så fick jag helt enkelt nog.

Om jag istället ska fokusera på det jag är nöjd med så är det vår lampa i köket. Den kommer från Ikea men hade utgått i den färgen vi egentligen ville ha, så jag ställde in mig på att köpa en annan och vara nöjd eller eventuellt måla själv, men tänkte att jag kollar väl Blocket. Och hurra, där fanns den, och såklart till ett billigare pris dessutom. Eftersom vi inte har bil kan det vara knepigt med Blocket ibland när prylen bara finns i en annons och den visar sig ligga längst ut i Nacka (som i det här fallet) men jag har helt sonika börjat fråga om det inte finns möjlighet att mötas upp på stan eller liknande. Det brukar funka om det inte är allt för skrymmande saker, de flesta vill ju ändå få sina grejer sålda så fort som möjligt. Den här gången hade jag tur att det var en annan föräldraledig som ändå skulle in till Söder så det var väldigt snabbt fixat.

Jag ska erkänna att den här månaden (eller snarare det här året) så har det tagit emot lite att sammanställa listorna. Jag känner helt enkelt inte samma motivation till att skriva ner vad vi köper och rensar, kanske för att jag tycker att jag inte behöver den extra eftertanke som listan innebär. Jag tycker att jag för det mesta gör väldigt medvetna köp, och i de fall de inte uppfyller mina egentligen krav så är det för att jag helt enkelt inte hittat något som motsvarar kraven men ändå känner att jag behöver saken (vilket i och för sig kan funderas över om det verkligen stämmer). Jag tycker heller inte att det är lika intressant att läsa IN:UT-listor hos andra vilket säkert kan kopplas till samma tanke. Det enda jag kan tycka vore lite intressant att följa är hur mycket mer som faktiskt kan rensas ut här hemma, och just att räkna mängden prylar som kommer in och ut snarare än vad det är och försöka motivera varje grej.

Det jag vill komma till är att det lutar åt att det här blir den sista sammanställningen av IN:UT för min del. Min uppfattning när jag läst kommentarer här och hos andra är också att det inte är lika intressant för andra vad just jag rensar ut så jag hoppas att ingen blir ledsen för den sakens skull. Förhoppningsvis kan jag fylla utrymmet med roligare saker!

2 reaktioner på ”Februaris IN:UT

  1. Det låter som att du har uppnått det största målet med dina listor, att bli mer uppmärksam på din konsumtion. Det är ju jättebra! Jag tycker att du skriver mycket annat som är väldigt klokt och bra så det gör ingenting om du inte skriver om IN:UT.

Kommentera

