#Prataomklimatet

prataomklimatet

 

Brukar du prata om klimatet med vänner, bekanta och kollegor? Kanske med den du hamnar bredvid på tunnelbanan eller bussen? Eller med din familj?

Föräldravrålet har startat ett event på Facebook som heter #prataomklimatet med syftet att fler ska kunna komma igång med att göra just det. Det är viktigt att så många som möjligt gör det för att klimatet ska bli en viktig valfråga, men samtidigt kan det vara svårt att komma igång och det är det som Föräldrarålet vill att kampanjen ska kunna hjälpa till med. I eventet (som håller på till och med 11 maj) är det öppet för diskussioner, frågor och det går att få hjälp med argument och länkar.

När jag tänker på det är jag fakiskt ganska dålig på att just #prataomklimatet. Jag försöker att göra medvetna val i min vardag och diskuterar ofta detaljfrågor som vilka skaljackor som undviker fluorkarboner, var en kan köpa tallrikar av bioplast eller ekologiskt godis, vilket jag dessutom gör med andra intresserade. Att prata om klimatet på en mer övergripande nivå, och med andra som kanske inte tänker på miljöfrågor som så viktiga gör jag inte särskilt ofta. Något att bli bättre på alltså! Känner du igen dig? Gå med i eventet på Facebook och börja #prataomklimatet!

2 reaktioner på ”#Prataomklimatet

  1. Känner igen… Och tycker det är lite en svår balansgång… Prata om klimatet men så folk orkar lyssna och prata med en och inte ”bara tycker att man är fanatisk och jobbig”…

Kommentera

