En fin grej med begagnat

beg_pop

En av de roligaste sakerna med att köpa begagnat är, förutom miljö- och den ekonomiska vinsten, är alla de möten det går att göra.

I veckan köpte jag en jacka till storasyster på Tradera, en liknande modell som hon har just nu, i väldigt bra skick till ett helt ok pris. Eftersom säljaren bodde hyfsat nära så kunde jag hämta jackan där och på så sätt spara in fraktpriset. Väl där fick jag mig en halvtimmes småprat om föräldra- och småbarnslivet med en himla trevlig mamma medan lillebror lekte loss med ”nya” leksaker i deras vardagsrum. Så himla trevligt! Dessutom kul att få spana in en nytt område, som visserligen ligger nära, men som jag inte alls varit runt i.

10 reaktioner på ”En fin grej med begagnat

  1. Fint! Själv har jag precis köpt Kavatsandaler till båda barn på Tradera. Just den jackan har vår E också! Hon fick den dock ny i födelsedagspresent av farmor och farfar förra året och den kommer räcka minst till i höst. Och sen får lillebror ärva så småningom. Två såna begagnade har vi avverkat till E redan men där gick dragkedjorna till slut sönder.

    • Vad kul att ni har samma jacka! Tycker att den är så fin. Hon har idag denimjackan med röda dragkedjor så vi kör vidare på samma stil. 🙂

      Vad synd med dragkedjorna. Vi har just nu två windstopperfleece som dragkedjorna gått sönder på, och som är i himla fint skick i övrigt. Jag håller just på att fundera på om jag ska orka byta dem själv eller om det är värt kostnaden för att lämna in dem till skräddare.

  2. Så sant..- Brukar även tänka på att det vore intressant att veta vart alla plagg man sålt vidare går omkring… Eller om man hade satt prickar på en karta för varje sak man postat och skickat nånstans…

    • Eller hur?! Vissa av våra plagg har gått vidare till en kompis barn (vars storasyskon i vissa fall haft dem först) och det är så himla kul att se honom i plaggen.

  3. Fin jacka men lade mer märke till galgen från Tempo. Fin! Har ofta visat intresse för/ibland velat köpa fina gamla galgar t ex på loppis men då har försäljarna blivit förvånade. De vill ju sälja plagget som hänger på och sagt bestämt nej. De måste ha tyckt jag var lite kufig.

    Började samla så smått på fina galgar (men aldrig mer än jag använder!) sedan jag flyttade till en lägenhet där det hängde kvar några urgamla sådana. Har fyndat på Erikshjälpen gamla blanklackade galgar för 2 kr/styck. (Hur många gånger har jag skrivit galge nu? Kan också stavas galje upptäckte jag nyss…) 😉

    Trevlig blogg du har! Har läst ofta men nog aldrig kommenterat.

    Eva

    • Kul att du gillar fina galgar (och bloggen). 🙂 Den på bilden är från när maken var liten, vi har några stycken såna som vi fått från makens mamma.

  4. Det här var en väldigt fin jacka, och den verkar vara i ett väldigt bra skick. Jag brukar annars använda en gratissida, kanske framförallt när jag säljer saker, http://citiboard.se/ , för att låta sakerna få ett längre liv. Det känns alltid bra att få återanvända lite.

    • Men visst är det bra att återanvända! Jag brukar oftast använda Tradera eller köp/sälj-grupper på Facebook både för att köpa och sälja, men alla sätt är ju bra. 🙂

Kommentera

