Vardag i april

vardag_april_3

Nån som saknar mitt vardagsbloggande? Jag gör det i alla fall lite. Till viss del täcks behovet av Instagram, men vissa saker passar helt enkelt bättre i den skrivna formen än den bildliga. Samtidigt är det knepigt eftersom barnen (framför allt storasyster) börjar bli större och därmed vad jag tycker också i behov av större integritet. Ibland tänker jag tillbaka på mitt anonyma bloggande med längtan, men samtidigt gillar jag den här bloggen en hel del den med. 🙂

Den senaste tiden har vi i alla fall hängt på balkongen en del, jag har försökt dra igång en ny växel  i mitt jobbsökande, fikat alldeles för lite och fått en del gjort hemma (till exempel syns nya mer praktiska stolar på bild ovan). Lillebror är nu snart ett år och fem månader, en period som jag minns som en av de tuffaste med storasyster med mycket ”kan själv” och aldrig sitta still. (Fast i retrospekt kan jag tänka att mycket berodde på min egen förmåga att hantera det som nygravid och otroligt illamående och känslig.) Kanske är det dessutom annorlunda med ett småsyskon för just nu tycker jag att det är fantastiskt att lillebror blir större och mer ”med”. Syskonen kan göra så himla mycket mer tillsammans och det känns som att de börjar få ett helt annat utbyte av varandra. Just nu tycker jag att det känns som att föräldraskapet bara blir roligare och roligare (även om det är himla tufft stundtals) och att jag vid varje ålder säger att ”NU är de så himla roliga”.

2 reaktioner på ”Vardag i april

  1. Även om spädbarnstiden är mysig så längtar jag lite efter när Lando blir lite större och det blir mer att umgås tillsammans.

    • Känner igen precis vad du skriver. Visst är det mysigt med en bebis, men livet är bra mycket lättare nu när lillebror börjar kunna kommunicera med oss och framför allt mer med sin syster.

Kommentera

