Långhelg på lantstället

landet

Det finns inget som en långhelg på lantstället för att ladda batterierna! I alla fall om jag reser ensam med ett (lite större) barn och mormor och gammelmormor finns där för att avlasta lite då och då. Maken och lillebror fick tråkigt nog stanna hemma på grund av sjukdom, men det var lyxigt både för storasyster och mig att få ha lite egentid med varandra. Förutom att hänga med henne har jag och min mamma röjt på vinden (där jag gjorde stora klädfynd i en låda märkt ”till mattrasor”, nästan tur att jag inte har IN:UT-listor längre 😉 ), bakat paj, varit på loppis och bara gått runt i trädgården och tagit det lugnt. Det är verkligen lyxigt att ha ett lantställe i familjen! Även om jag älskar att bo i stan så är det skönt att få komma ut på landet och få en del av det livet också.

2 reaktioner på ”Långhelg på lantstället

Kommentera

