Ansiktskräm med spf från Green People

greenpeople_spf

Green People Day Solution Cream spf 15. 50 ml. 189 kr hos Jordklok.

Under sommaren brukar jag vara noga med att använda en ansiktskräm med solskyddsfaktor för att skydda ansiktet mot solen. Tyvärr är utbudet inom ekoområdet inte särkilt stort och valmöjligheterna var inte så stor, i alla fall om en som jag helst beställer från svensk webbshop eller köper i fysisk butik. I år blev det hur som helst Green Peoples variant med solskyddsfaktor 15.

+

Krämen är lätt att smörja in. Den ger en lätt vitaktig yta som solskydd gärna gör, men den försvinner snabbt.

Huden känns fräsch och återfuktad

Praktiskt pumpflaska som doserar bra

Doften. Varför ska så mycket ekohudvård lukta ros?

Ja, jag vet att jag är kräsen är det gäller design men varför måste så många ekoförpackningar vara så tråkiga?

 

Betyg: 3,5/5

2 reaktioner på ”Ansiktskräm med spf från Green People

    • Jag har hört detta diskuteras, men det verkar variera väldigt vilken spf som det gäller. Vissa hävdar 15 andra 4. Själv känner jag att jag vill ha minst 15 eftersom vi framför allt använder solskyddskräm till barnen (om vi inte är utomlands) och då vågar jag inte chansa på kokosolja.

      Någon annan kanske vet och har någon tillförlitlig källa på vilken spf som gäller för kokosolja.

Kommentera

