Recension Deo Färg & Förändring

deo_dagens_början

Deodorant Dagens början från Färg & Förändring. 60 ml, 119 kr.

Varje gång jag hittar en bra deo till blir jag så himla glad! För just deo är knepigt för många och det är svårt att hitta en som håller måttet i alla lägen. Den här har jag min favoritskönhetsbloggare Naturligt Snygg att tacka för, hade inte hon tipsat om den hade jag nog aldrig testat den. Kanske är en pik till mig själv att det är innehållet och inte ytan som räknas. Jag brukar nämligen ofta gå på förpackningen när jag väljer skönhetsprodukter (och så bloggtester såklart) och jag tycker helt enkelt inte att denna är särskilt snygg alls.

Men hur som helst är det ju effekten som räknas, och när jag provade själva deon – oj vilken effekt! Hittills har jag inte varit med om att den klappat ihop en enda gång och då har jag även varit ute på löppass i 25 graders värme.

Tycker att även doften är riktigt bra. Den känns frisk, lite ”tvålig” och ganska neutral.

Det känns som att den är ganska dryg, men tycker att konsistensen är lite rinnig och att det lätt kommer för mycket och skvätter. Det är dock verkligen den enda nackdelen så det känns ändå helt överkomligt.

Betyg: 4,5/5

8 reaktioner på ”Recension Deo Färg & Förändring

  1. Det låter toppen! Måste testa den, och rekommendera den till min man, han hittar ingen bra och har nu gått tillbaks till sin ”dåliga” gamla deodorant…

    Är precis som du, går på förpackningen när jag kollar produkter utan att veta något om dem i förväg. Dumt, men inte så konstigt heller kanske!

    • Gör det! Hoppas att ni båda gillar den.

      Jag försöker att gå på goda recensioner när jag väljer produkter, men även om någon har recenserat något bra kan jag välja något annat bara för att förpackningen är ful.

    • Har helt enket inte orkat. Det är säkert himla enkelt, men jag har valt bort det mesta diy nu under småbarnstiden. Trots att jag egentligen är en riktig pysslare, men tiden har inte riktigt räckt till. Jag har sagt att jag ska prova att göra egen när lillebror blir större, så snart kanske!

      • Det är ju lite olika med, jag har testat att göra egen men det funkade väldigt dåligt på mig. Ska absolut testa denna, kör ju fortfarande hårt på Soapwallas. =)

      • Det tar ca 2 min. Nästan snabbare än att dra visa kortet för köpe deo. Prova! 🙂

  2. Hittar inte heller någon som funkar för mig ännu. Måste prova denna, vill inte använda Rexona som är den enda som fungerar. Tack för tipset.

Kommentera

