Recension hand & body lotion från Dr Bronner

Rec Dr Bronner bodylotion

Dr Bronner’s Lavender Coconut Hand & Body Lotion, 237 ml, 139 kr.

Med sommarens sol och bad känner jag ett större behov än annars av att smörja in huden regelbundet, så när jag fick erbjudande om att testa denna bodylotion från Dr Bronner så kändes det som en väldigt bra timing. Den har dessutom blivit väldigt frekvent använd den senaste tiden eftersom den visade sig vara en riktig favorit.

Framför allt är jag förtjust i doften som framför allt är lavendel men också lite lätt kokosdoft (lagom för mig som annars inte är ett kokosfan). Jag tycker också om konsistensen på krämen, att den snabbt går in i huden och att den känns som att huden tar åt sig återfuktningen som sedan håller i sig.

Det enda jag tycker är lite knepigt med denna lotion är förpackningen, men där är jag samtidigt lite blandad. I badrumsskåpet är det supersmidigt med en pumpflaska och jag tycker också att fördelningen är bra, det kommer lagom mycket varje pump. Men sommar för mig innebär en del resande och för mig är inte en pumpflaska det jag direkt packar ner i neccesären. Är rädd för att pumpen ska tryckas in och väskan bli helt kladdig av kräm. Men det kanske är en överdriven rädsla? Någon som brukar packa med sig pumpflaskor och har något tips?

Betyg: 4,5/5

4 reaktioner på ”Recension hand & body lotion från Dr Bronner

    • Ja, det är nog det smartaste sättet nu när jag tänker efter. Eftersom vi brukar packa lätt har vi kunnat flyga enbart med handbagage och då är ju småflaskor ett krav.

Kommentera

